Blue Lady Skrevet 23. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2008 ok, var hos legen i dag og hadde en crp på 120, fikk antibiotika, men han sa ikke ha det var så feilte meg...
Gemini7 Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Ja, dette har jeg lurt på også. CRP måler vel om det er en infeksjon i kroppen, men må den nødvendigvis være forårsaket av bakterier?? Om man har en virusinfeksjon og derfor høy CRP, hjelper det jo lite med antibiotika?? Jeg lå nettopp innlagt m langvarig vannavgang før fødsel og da målte de CRP 2 ganger daglig pga høy infeksjonsfare. Hadde imidlertid ingen tegn til infeksjon da, men etter fødsel fikk jeg en eller annen infeksjon i kroppen med høy feber og influensa-symptomer. Blodprøver ble tatt og jeg fikk vite at CRP-en var stigende og at legen hadde lagt igjen en resept på antibiotika til meg. Fikk imidlertid ingen diagnose (han sa dagen før at det kanskje kunne være bronkitt). Så- er det kun bakterielle infeksjoner som slår ut på CRP ??
Sabina og gjengen Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Er sykdommen bakteriell er crp høy, er den forårsaket av virus så er crp lav:) Det du har er nok bakterielt.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 CRP som slår ut pga virus er somregel aldri høyere enn 50! Er CRP`en 120 så er det en innfeksjon i kroppen et sted.. det kan være en urinveisinnfeksjon, lungebetennelse ( f.eks a typisk som ikke gir symptomer).. tok han ikke urinprøve av deg eller noe?
Blue Lady Skrevet 23. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. april 2008 Takk for svar. Nei, han tok ikke urinprøve, men har hatt uvi tusen ganger så det hadde jeg nok merket. Jaja, håper antibiotikaen virker snart! Tar det forresten mange dager før man merker virkning av antibiotika?
Gemini7 Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 Når jeg fikk antibiot for min høye CRP nylig, gikk temperaturen ned etter første dosen, men har likevel vært svett, varm og "syk i kroppen hele uka selv om jge har gått på antibiot. Fremdeles vond hals etter 9 dager på ab.. Men likevel mye bedre form da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå