Gå til innhold

Mentholatum mot hoste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange har tipset om å smøre Mentholatum under foten til barnet og barnet hoster, men virker det egentlig? Skal jeg smøre under hele foten? Fungerer det på tørrhoste eller smilhoste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal fungere mot tørrhoste har jeg fått høre her inne, men prøvde det litt på slimhoste også. Funket da og :o) Smører bare littegrann under fotbladet, er ikke så nøye på om det er helt ut til kantene og på tærne liksom.

Skrevet

Mamma smurte det alltid på brystkassa våres da broren min å jeg var små og hosta.

Jeg har brukt det på min datter da hun har hatt stygg hoste. Det løser faktisk opp i brystet.

Gjør det samma den dag i dag visst gubben, jeg eller datteren får stygg hoste å det setter seg i bronken..

Skrevet

Glemte å si at var vi tette i nesa så fikk vi smurt bittelitt under nesa våres. Åpna opp nesa våres på null komma null

Skrevet

Jeg kjøpte mentholatum for å ha i tilfelle guttens hoste ble verre. Men på eska står det jo at den ikke skal brukes på små barn.. Noen som vet hvorfor?

Skrevet

Nei.. men tenker det menes på brystkassa/ under nesa på de helt små, da det er ganske sterkt og skikkert kan gi pusteubehag/ besvær.

Men under bena gjør det ingen skade, har sjekka med flere leger..

Skrevet

Kommer jo ann på hvor stort barnet er da. en på 4-5 år klarer litt mentholatum på brystkassa, men under det hadde jeg nok smurt under bena :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...