Blue Lady Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Mange har tipset om å smøre Mentholatum under foten til barnet og barnet hoster, men virker det egentlig? Skal jeg smøre under hele foten? Fungerer det på tørrhoste eller smilhoste?
Gjest Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Skal fungere mot tørrhoste har jeg fått høre her inne, men prøvde det litt på slimhoste også. Funket da og ) Smører bare littegrann under fotbladet, er ikke så nøye på om det er helt ut til kantene og på tærne liksom.
Lillesnuppis Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Mamma smurte det alltid på brystkassa våres da broren min å jeg var små og hosta. Jeg har brukt det på min datter da hun har hatt stygg hoste. Det løser faktisk opp i brystet. Gjør det samma den dag i dag visst gubben, jeg eller datteren får stygg hoste å det setter seg i bronken..
Lillesnuppis Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Glemte å si at var vi tette i nesa så fikk vi smurt bittelitt under nesa våres. Åpna opp nesa våres på null komma null
Økologisk_knekkebrød Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Jeg kjøpte mentholatum for å ha i tilfelle guttens hoste ble verre. Men på eska står det jo at den ikke skal brukes på små barn.. Noen som vet hvorfor?
*ale* Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Nei.. men tenker det menes på brystkassa/ under nesa på de helt små, da det er ganske sterkt og skikkert kan gi pusteubehag/ besvær. Men under bena gjør det ingen skade, har sjekka med flere leger..
Lillesnuppis Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Kommer jo ann på hvor stort barnet er da. en på 4-5 år klarer litt mentholatum på brystkassa, men under det hadde jeg nok smurt under bena :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå