Gå til innhold

Bruk av bare strømpebukse inne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et annet innlegg her igår om dere hadde strømpebukser i tilleg til andre klær inne så jeg at mange skrev at de kun hadde strømpebukser.

Før jeg fikk barn og var hos venner med små barn, opptil at de kan sitte på gulvet selv og begynne å krabbe- har mangen av de bare gått med strømpebukse og body inne. Nå som jeg har barn selv har jeg lurt på hvorfor???

Jeg gjør ikke dette, jeg har da fått så mange fine klær til lille poden på 2 måneder at de ville bli enda mindre brukt om jeg kun skulle gå med strømpebukse inne. Har allerede pakket vekk 56 og snart 62, mange klær som bare er brukt ett par ganger. Synes det ville være synd om de ble enda mindre brukt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg, hvorfor gå i strømpebukse når man har masse fine klær å bruke... er jo ikke sikkert alle har det, men jeg har hvertfall fått så mye klær at de ville aldri blitt brukt hvis jeg skulle latt han ha på seg strømpebukse hele tiden.

Skrevet

Hei! Jenta mi bruker veldig ofte strømpebukse og body inne. Og jeg syns også det er fryktelig kjedelig, for vi har også mye fint tøy som vi har fått, men som blir lite brukt.

Grunnen til at vi likevel bruker strømpebukse er at det er veldig praktisk. For når vi skal ut kan vi bare ta på et ekstra lag uttapå. Buksene er jo ofte litt videre, så dersom vi skal ha et ekstra lag uttapå dem når vi skal ut blir det gjerne litt klumpete. Selvsagt kan vi ta av buksa, ta på strømpebuksa og ta på buksa igjen når vi skal ut, men er jo enklere å bare ta på en ekstra. Og spesielt om hun først skal sove i vogna og deretter opp f.eks. Så lurer på hvordan dere gjør dette?

En grunn nr 2 er at når vi bruker vanlig bukse kryper den alltid oppover leggen og det blir glippe, dessuten glir sokkene av. Lei av å dra ned buksa og ta på sokkene hele tiden.

SÅ: Mottar gjerne tips sånn at det kan bli like praktisk med bukse som med strømpebukse. For strømpebukse er gørr kjedelig!

Skrevet

Jeg bruker ofte bare strømpis inne.

Har selvfølgelig masse fine klær, men alle er ikke like behagelige for mini å ha på... Orker ikke ha på tøffe klær hvis de ikke er praktiske og gode for ham å ha på.

Skrevet

Jeg er utdannet og jobber som klesdesigner og var veldig opptatt av at tassen min skulle ha tøffe klær før jeg ble mamma.

Nå som gutten er her synes jeg komfort for ham er viktigere enn at jeg skal vise ham frem i kule klær.

Bukser og gensere blir klumpete og er i veien for ham når han skal bevege på seg og når han blir løftet opp.

Heldivis finnes det mange kule bodyer, strømpebukser og sokker som matcher. For gutten min har kun på seg bukse når vi har fintfolk på besøk! :-)

Skrevet

Vesla vår greide ikke å krabbe noe godt i andre klær enn strømpebukse, så da ble det det hun gikk med inne. Trist i grunn, for de aller fleste antrekkene ble bare brukt noen få ganger.

Skrevet

Du kan jo prøve å danse tango.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...