Gå til innhold

Reaksjon på vaksine?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Camilla fikk 5-komponentvaksinen sin i dag (får ikke prevenar)

Har gått veldig greit frem til et utrolig hysterisk gråteanfall som varte ca 30 - 40 minutter. Var så ille at jeg måtte ringe HS og høre med dem.

Virket som at smerten kom i "tak", og slapp innimellom men varte ikke mange sekundene før ny runde med hylskrik. Aldri hørt henne gråte sånn før...HS reagerte også på gråten hennes.

 

Ga henne en paracet, og HS ringte opp igjen nå nettopp, ble enige om at de skulle ringe igjen når hun hadde fått paracet. Nå sitter hun og leker for seg selv, pludrer og er fornøyd, men dette er jo ganske så ekkelt synes jeg. Og spesielt siden jeg skal være alene med henne helt til i morgen :-(

 

Andre som har opplevd liknende?

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå sover heldigvis snuppa søtt i sengen sin, ble ikke flere slike anfall men UTROLIG sutrete.....Kanskje ikke så rart egentlig med tanke på at hun har fått trøske på tungen, holder på å få tann nummer 12 og fått vaksine.....

Ikke alltid lett å være liten :-) Og ikke alltid lett å være "alenemamma" heller hehe

Skrevet

Huff, stakkars liten. Det var mye på en gang for henne!

Håper formen blir bedre til i morgen.

 

Sender over godbedringsklem her i fra!

Skrevet

Nore har reagert på vaksinene alle tre gangene (han fikk Prevenar også). Første gangen med feber i 3 dager og rødt utslett over hele kroppen, andre og tredje gangen bare feber men veldig mye ubehag. Paracet har hjulpet bra, vi er vanligvis veldig forsiktig med å gi akkurat det men her viste vi hva årsaken var og han hadde det skikkelig vondt. Tok siste runde for to uker siden og han fikk som sagt høy feber, var skikkelig survete hele kvelden, gråt mye og ville bare sitte på fanget.

 

Kanskje hun ikke var 100% frisk og derfor fikk sterkere reaksjon enn sist? God bedring i alle fall!

Skrevet

Ja, er nok fordi hun ikke var i 100% form at hun har reagert denne gangen. Ikke hatt reaksjon på de 2 andre sprøytene.

 

Fortalte til HS at hun hadde omgangssyken i helgen, dårlig matlyst og nå snufsete og småhostete men uten feber.

HS sa at det var ikke noe problem, og de kunne gi vaksiner selv når de var riktig så pjuske og med mild feber.....tror kanskje det praktiseres litt forskjellig rundt omkring....

 

Har vært å sjekket henne et par ganger i kveld, og hun virker ikke til å ha feber heldigvis :-) Og hun sover godt :-)

Skrevet

Hei! skjønner frustrasjonen din. Ikke kjekt å høre ungen sin hyle på den måten. Adrian hadde det slik da han fikk første vaksinen. Han var helt utrøstelig og man kunne høre på gråten at han hadde det vondt. Slikt river godt i mamma hjertet. Den gangen fikk han paracet og det hjelp. Han sov mye og da han våknet neste morgen var han fin igjen. Håper at dere får en fin natt og at Camilla våkner opp i bedre form. God bedring!

Klem fra oss

Skrevet

Hei! Håper Camilla hadde en okei natt og at mamma sov godt. Ikke moro å være alene med de når de reagerer slik.

 

Håper vi ses på lørdag!

 

Klem

Skrevet

Her har vi hatt sånne runder etter hver vaksine. Begynner å få rutine. Her hjelper deg også godt med en paracet. Det roer henne ned og hun sovner til kvelden. Slitsomt når de små ikke har det så godt.

Skrevet

Uff da, det høres jo ikke noe særlig ut. Her har alle vaksinene gått bra så jeg har ikke så mye erfaring med noe annet, men jeg har jo hørt om en del som har reagert ganske kraftig på vaksinene. Håper Camilla er i bedre form nå! Tøft når de små har det vondt :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...