Tomtetroll Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Nå har jeg blitt verre, kaster opp etter hvert måltid, etter hver slurk med vann, til og med spytt kaster jeg opp..helt til magesyra kommer. Vil ikke spise, for da vet jeg hva som kommer til å skje, men må fordi jeg er sulten. Var på samme måten sist jeg var gravid, ble verre ved 12 uker når de fleste blir bra. Og denne gangen har jeg en sønn å passe på, så kan ikke ta kvalmestillende heller, for sovner bare av dem. Fikk phenergan for 2 uker siden mot kvalmen, men etter bare en halv tablett er jeg helt utslått og må sove i flere timer. Så kan ikke ta dem.. Har prøvd alt av kjerringråd, men ingenting vil virke må meg Noen andre i samme situasjon? Og hva skal til for at dere føler dere litt bedre?
Gjest Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Har hatt diagnosen hyperemesis siden uke 6, i uke 11 forverret det seg har hatt litt pauser tidligere, men nå er jeg kvalm konstant.. Jeg klare å få i meg væske da, og litt mat om kvelden kanskje om jeg er heldig. Ufattelig slitsomt å være så kvalm, håper det gir seg snart..
Gjest Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Jeg begynte først å bli kvalm når jeg nærmet meg slutten av 1.trimester og var mye kvalm igjennom ca halvparten av 2.trimester. Nå nærmer jeg meg slutten av 3.trimester (er 31+3 i dag) og kvalmen ser ut til å komme igjen =/ Det er for så vidt ikke så rart, siden det begynner å bli ganske så trangt for alt som heter involler nå. Og nurket i magen presser MYE oppover mot magesekken - skøyeren! Men når det gjelder kiloer og nurkets evne til å trives, tror jeg ikke at det betyr så mye om jeg kaster opp en del nå i en periode. Så lenge jeg klarer å få i meg litt mat og nok drikke, skal jeg være fornøyd jeg =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå