Gå til innhold

Kroppen etter graviditeten

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste par ukene har jeg kjent meg litt merkelig i kroppen. Det er mye bevegelse i mageregionen og jeg kjenner ett slags press nederst i ryggen og i magen, i det store og hele så minner det mye om hvordan jeg følte meg i starten av graviditeten. Jeg føler meg rimelig sikker på at jeg ikke er gravid siden det er såpass kort siden jeg fødte og vi i tillegg har brukt prevensjon, men klarer allikevel ikke helt å la være å bekymre meg. Samtidig så tenker jeg at dette sikkert bare er normalt og at det er ting som holder på å finne sin "riktige" plass inne i magen min igjen. Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn har jeg det og... riktignok har jeg akkurat begynt på pilla igjen.. har tatt den i 2 dager, og ikke tidligere brukt prevensjon, så jeg kan jo forsåvidt være gravid. er 4 mnd siden jeg fødte. Tok en test før jeg startet på pillene og var ikke gravid da, men kan jo faktisk være det for det... nei....får teste om 1 mnd å sjekke igjen for sikkerthet skyld

Skrevet

det tar ca 3 mnd før man er helt tilbake til start, for å si det sånn. husker fra sist at jeg fikk mye vondt i magen og mistenkte at jeg var gravid rundt 3 mnd etter at jeg fødte, men dette var bare kroppen som gjorde en siste innsats for å komme tilbake til utgangspkt. er nok helt normalt, det dere føler. :)

Skrevet

Min teori er at de indre organene som under svangerskapet "ble forvist" fra sine vanlige plasser i kroppen nå finner seg bedre plasser ettersom livmoren trekker seg sammen og blir liten. Selv opplevde jeg slike symptomer som dere beskriver, samt at magen begynte å bule igjen, som om jeg skulle vært gravid. Og jeg tror dette er fordi de indre organene finner seg bedre til rette (les: tar seg til rette, dummingene). Tilfeldigvis har de nå enda bedre plass enn de hadde, siden magemusklene mine er (og blir?) en god del slappere enn før jeg ble gravid.

Skrevet

Det var vel egentlig det jeg trodde, men ble allikevel litt bekymret. Takk for alle svar, nå føler jeg meg mye roligere.

HI

Skrevet

åhh....så rart!! jeg føler det helt likt.Jeg har også tenkt at jeg kansje er gravid eller venter mensen hvert øyeblikk .jeg har en sønn på 3 mnd:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...