♥Snulder Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 I går var vi 9 med stort og smått.... i dag er vi 11! Det må vel gå for å være en skikkelig storfamilie eller????? Fikk kattunger i dag tidlig for de som ble forskrekket;=) 3 beige raringer... eller jottej???...som Leah undret på. Kattemammaen er førstegangsfødende, så vi har gått rundt i huset og leita etter småkrekene over alt! Den første fant vi bæljende under en kommode.... neste mann ble født i kattekurven. Den tredje stakkaren fant vi mange timer senere i bunnen av et klesskap med navlestreng og morkake dinglende;=) Men livskraftige er de! Noen som vil ha????? Sukk.... vi beholder vel en tenker jeg.... men resten må vi nok "gi bort" til dyrlegen. Ingen her i heimen som har styrke nok til å knerte dem selv:=/
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Å.....så artig..........eller.............sa hun som ikke er så begeistret for katter..................Men hadde det vært hundevalper som kunne letes fram fra krinkler og kroker, se da hadde jeg nok ropt ut:-) Husker med gru en venninne som hadde to katter, en mor og sønn, som tydeligvis ikke var helt på nett.....der ble det født et kull med ymse resultat.....for å si det mildt............. Og jeg er enig med Leah, de ser jo ut som jottej:-D
iznogood Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Men gratulerer så mye med vellykket nedkomst på de rareste steder, og tre nyfødte jottej :-) Det er ikke pent å gi bort noe som helst til dyrlegen - det er pent å skaffe gode hjem til alle sammen! Hvordan kan man velge en som skal leve og to som skal dø av sånne nydelige nøster?(de er nydelige og nøstete neste uke) Jeg er dessverre noe så styggelig allergisk mot katter - ellers ville jeg rimeligvis straks tatt dem til meg :-) Alle dyrene mine (med unntak av dvergpappis på 15 år) er omplasserte.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Du iznogood, er den dverpappisen en papegøye? Lille rosa har nemlig et spesielt forhold til slike:-) En kollega av sambo har et par stk og de er stadig innom og hilser på dem:-) Og ser hun på animal planet (som hun stort sett gjør hver kveld istedet for barnetv) så blir hun ellevill når hun ser slike:-) Så det også på God morgen Norge idag:-)
Plutseliten :) Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Grattis til bestemor Søte er de når de er bittebittesmå. Men så er ikke jeg så glad i katter etter det.....og så har vi undulat,det er en dårlig kombinasjon...og hyperallergisk storesøster. Lykke til med de små
♥Snulder Skrevet 23. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. april 2008 Jeg plukker simpelthen ute en mens alle er nyfødte og stygge;=) Så sender jeg dem avgårde...mens de fortsatt er stygge!!! For når de sitter der 2 uker gamle med store blå øyne.... ja da blir vi "den der rare familien med alle ungene og kattene";=)!!!
allerhelstNorge Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Nå lo jeg godt!!! Akkurat sånn var det i heimen min når jeg vokste opp med 2 hunnkatter som stadig var på vift og den gangen (i gamle dager) var det ingen på landet som hadde hørt om p-piller til katt:))). Vi hadde stadig overraskende kattefødsler på alle mulige steder inkl. klesskapet. Vi slapp å "gi de bort" til dyrlegen vi da, for det var så mange rever som lusket rundt hushjørnene og de ble på en eller annen måte revemat de aller fleste, og de som lurte reven, de levde lykkelig alle sine dager på gården...
Maud Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 Du er morsom :-D Jeg skjønner godt at dere må velge mens de er "jottej". Når de er søte og deilige, lodne og lekne, da er det umulig å sende noen vekk. Vi har planer om katt, men først neste år. Hvis du får nytt kull da, noe som vel kan skje, så vil vi gjerne ha en!
iznogood Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 Ja - altså en dverg pappegøye :-) En liten, meget grønn og svært gammel herremann! Med sine 15 år er han stadig er bikkjeterrorist og en fryd for barna. Han elsker barn og særlig sånne småtroll. Kan skjønne at lille Rosa liker å se på Animal Planet :-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 Stilig:-) Kan ikke de bli veldig gamle? Rundt 50-60 år eller noe deromkring?
iznogood Skrevet 23. april 2008 #11 Skrevet 23. april 2008 Den yngste hunden min er en sånn en... Hennes søsken ble kakket sekunder etter fødselen og lille sprettball ble behold for å suge melk av mammaen - så ikke mammaen skulle få jurspreng. Det koster jo penger å få piller som stanser melken. Da lille sprettball var 4 uker gammel ble hun levert til dyrlegen for avliving. Men dyrlegen klarte ikke avlive denne lille hjelpeløse tassen - så hun ble sendt til omplasseringen. Og av alle 2000 som ville ha henne (avisartikkel) - så ble jeg valgt til det beste hjemmet for en tass som savnet mammaen sin. Jeg er den rare familien helt på egenhånd, jeg. Og det plager meg faktisk ikke det minste :-) Og jeg er sikkert et enda større fesjå enn noen som bare har mange barn og enda flere katter :-D
iznogood Skrevet 23. april 2008 #12 Skrevet 23. april 2008 Jeg har ikke funnet ut hvor gamle disse kan bli - men han som er 15 virker litt gammel til tider, synes jeg. Litt sånn ærverdig herre. Han har valgt meg som sin livspartner - og han steller håret mitt og pjusker med meg. Stakkers han som har så utro kone :-)
Gummelillan Skrevet 23. april 2008 #13 Skrevet 23. april 2008 Du fikk meg til å hoppe litt i stolen der ;-) Så for meg at du hadde tenkt deg i gang med et svangerskap... Eller at russefeiringen til sønnen allerede hadde tatt litt vel av...? Godt at det bare var katten da, ha, ha. Kan være krevende nok å være "bestemor" til en haug jottej, he, he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå