Gå til innhold

hvis dere var ganske sikre på at naboen

Anbefalte innlegg

Skrevet

banker kona si, hva ville dere ha gjort da??

de kranger ganske så høylydt, du hører ting flyr vegg i mellom, og kona skriker...

de hadde nettopp en "vanlig krangel" , samboeren stod rett ved vinduet dems som var åpent, og ropte inn att han fikk ta seg sammen, å behandle kona si med respekt..

da låste de døra og det ble stille...

men syns så synd på dama, har aldri sett henne gå utenfor døra, det året vi har bodd her.. og ikke minst syns veldig synd på ungene dems...

Videoannonse
Annonse
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
Skrevet

Eh. Det er barn i bildet. Hvorfor sitter du her og ikke på telefonen til barnevernet og politi ?

Skrevet

Da ringer man politiet.

Har en sånn nabo selv, men politiet dukker opp jevnlig uten at noen ringer, så jeg har en mistanke kona ringer selv...

Kjære deg, ta kontakt med denne dame,og si hun kan komme til deg og gjemme seg,om det skulle bli en farlig situasjon.

Det har min mann sagt til nabokona.

Det er vondt å være alene i et voldelig forhold.

Skrevet

Jeg ville ringt polititet, så får dem ta seg en tur opp å sjekke ut forholdene.

Kan hende mannen i huset blir litt redd og tar seg sammen. Stakkars dame =(

Godt mannen din ropte inn da :)

Skrevet

Da hadde jeg sendt en bekymringsmelding til politiet, og tipset dem en gang det stod på. Ellers hadde jeg snakket med familievernkontoret om hva man bør gjøre i slike saker. Jeg hadde også snakket med barnevernet og sagt at du er bekymret på barnets vegne. Det er greit å alliere seg litt og søke råd utenfra, da blir ikke du den "store stygge ulven" alene. Og er det ingen grunn til bekymring så er det jo bedre å ha skekket litt "for mye".

Skrevet

vet ikke helt.. tenker bare att vi har jo ikke helt konkrete bevis, kan ikke ta kontakt med hu dama, for gubben er jo der, har aldri sagt hei til dem før.. så ser vel litt rart ut om jeg plutselig banker på døra liksom..

ja, kanskje jeg skal ringe politiet.. veit jeg burde det, men hva skal jeg si,. veit jo ikke navnet dems eller noen ting...

Gjest irismor
Skrevet

Netse gang "helvete" er løs hos naboen så ringer du politiet og anmelder/rapporterer husbråk. Kan hende det er den lille tingen som gjør at kona kommer seg vekk.

Skrevet

Dem kan vel sjekke ut husbråk?

Bare ring å si at du er bekymret, fordi dere hører at dem krangler, hyler og skriker ofte. Om du kanskje kan ringe dem 1 gang det står på så kan dem sjekke det ut?

vet ikke jeg.... Lykke til hvertfall!

Skrevet

Så utrolig bra av samboeren din å si fra! Tror dessverre ikke det hjelper noe særlig, han kommer nok ikke til å endre seg.

Hvis du tør, ta kontakt med dama, nå må hun jo vite at dere vet hvordan det ligger an mellom dem. Si at du stiller opp dersom hun trenger hjelp, om hun vil du skal ringe politi hvis dere hører noe igjen.

Jeg har selv vært i et abusive forhold, og jeg er ganske sikker på at den følelsen som ligger lengst framme i panna til denne dama, er skam - det er utrolig pinlig å finne seg selv i en sånn sitasjon, og ikke klare å komme seg ut av den alene. Jeg skulle ønske noen "så" meg den gangen for fire år siden, og spente meg i rævva såpass at jeg kom meg bort før.

Skrevet

ringte politiet nå, fikk beskjed om å ringe tilbake neste gang det foregikk en krangel....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...