Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Noen som vet hvordan reglene er på dette? Har lyst å jobbe halv tid når jeg begynner igjen. Men har en litt rar arbeidsgiver så kjekt å vite hvordan reglene er før jeg snakker med dem.
Gjest mphs Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 § 12-6. Delvis permisjon (1) Permisjon etter §§ 12-2, 12-4 og 12-5 første ledd kan tas ut som delvis permisjon. (2) Delvis permisjon baseres på avtale mellom arbeidsgiver og arbeidstaker. Arbeidstakers ønske om hvordan uttaket av delvis permisjon skal gjennomføres, skal oppfylles med mindre dette medfører vesentlige ulemper for virksomheten. Arbeidstaker har rett til å la seg bistå av en tillitsvalgt eller annen representant. Avtale om delvis permisjon kan endres eller opphøre når særlige grunner gjør det nødvendig. (3) Delvis permisjon må tas ut innenfor en tidsramme på tre år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå