Mamma+2 Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Sitter her å lurer litt ang selvangivelsen....har fylt ut det jeg mener...men har blitt fortalt av noen veninner at de mener det er slik at når jeg har gått på rehabilitering..og har kronisk sykdom har jeg krav på å føre opp fratrekk?? Skjønner ikke helt hva det skal være? For det jeg har funnet er jo dette med fratrekk dersom man har hatt store utgifter i forbindelse med sykdom.... De visste vell ikke helt selv de som foreslo det er jeg redd...men tenkte det er greit å høre... Har jo fått fradrag pga liten skatteevne...men ikke så mye syns jeg...fratrekk på 4 024. Noen som vet noe om dette??
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Da må du kunne legge fram bevis på merutgifter ved sykdommen. Mannen min har diabetes og tidligere fikk han trekt fra ca. 9000,. men det er fjernet. Så nå må vi ta vare på kvitteringer når vi handler og vise til hva han kjøper av følingmat o.l Det er for tidkrevende for oss, så vi lar det bare gå. Og enda er det ikke alle som får det godkjent engang. Så jeg vet ikke hvor mye merutgifter du har, borsett fra lege og andre selvfølgeligheter.
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Er vel ikke så mye utgifter med ME, så får nok ikke noe fratrekk der nei...
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Nei er ikke sikkert det. Dessverre.
Herlige barn har jeg fått Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Jeg får ikke engang fratrekk fordi jeg har en sykdom som jeg bruker enormt mye tid på, men nå får jeg jo frikort relativt raskt og all fysikalsk behandling er dekt av folketrygden så kan vel ikke si jeg kan kreve fradrag som jeg får dekt opp.
blond Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 På (tidsbegrenset) ufør får du skattefradrag, men ikke på rehab.penger - foruten utgifter for store sykdomsutgifter som du allerede er klar over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå