veravang Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 0,25 prosent igjen. Hvor høyt skal det bli? Hvor mange vil slite nå? Surt å måtte betale mer til bankene, er jo de som blir steinrike her. Møkk!!!
6Ymamma Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 De sa på nyhetene en dag at renta kommer ikke til å stige mer nå, å til jul skal den synke og januar/februar skal den synke enda mer. Men sånt vet man jo aldri! Ja det er irriterende penger! Renta og tvlisens er noe dritt!! En ting jeg kom til å tenke på angående tvlisensen...nå har jo nrk så smått begynt med reklame og så må man jo betale nå for å få se tv, for alt skal være digitalt eller hva det nå er, skal man da fortsette å betale tvlisensen da å eller? Det synes jeg ikke er rett!!
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Da jeg tok opp mitt første leilighetslån for 6 år siden var renta høyere enn den er nå. Den gikk t.o.m. opp en gang før nedgangen begynte. Renta nå er faktisk ikke høy i det hele tatt. Mine foreldre hadde 14% rente på 80-tallet! Så om man ikke har tatt høyde for en renteoppgang som den vi har nå, har man rett og slett ikke vært særlig lur. Og du, det er ikke bankene som får mer. De låner jo også pengene et sted.
Pysa Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Jeg håper renta stiger enda mer, så boligbobla sprekker. Da skal jeg kjøpe huset ditt for en billig penge! Neeeeeiiiiiidaaaaa................... Men hadde vært fint om prisene sank litt, ja!
prekæs Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Jeg hadde så høy rente på 80 tallet. Og banken forlangte 1 firedel i egenkapital for å i det hele tatt få lån. Renteøkningen nå har vi blitt advart mot og håper de fleste har tatt høyde for det. Ingen skal si at de ikke har fått advarsler i hvertfall.
Gjest Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Men man trenger jo ikke å slite. Man kan jo be om hjelp i banken hvis man skulle slite. Har man førstehjemslån kan man be om avdragsfrihet, hvis ikke så kan man jo be om å få lånet fordelt på flere år så det blir mindre i mnd. Bankene vil jo også at folk skal klare å betale. Man må jo be om hjelp hvis man trenger det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå