Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Kan man absolutt ikke jobbe når man får perm. penger? Var ei som snakka om at en kunne få perm. penger og jobbe utenom men i en annen kommune. Noen som kan dette? Skulle gjerne ha tjent litt extra i kassen..
Yrha Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Joda, det heter gradert uttak. Jeg jobber i 3 timer to dager i uka fast, og får da litt mindre foreldrepenger over et litt lengre tidsrom. Dvs man får like mye foreldrepenger som hvis man ikke hadde jobbet, men de blir utsatt tilsvarende den prosent stilling du har. Jeg inngikk avtale med Nav om dette. Vet ikke hvordan det er hvis man ikke har fast arbeidstid, men tror nok det ordner seg hvis man vet sånn ca hvor mye man skal jobbe. Håper du skjønte
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 ok. Men da vil man jo ikke tjene mer da? er det jeg ønsker. jeg har 80% utbetaling nå. så det er jo mindre utbetling enn vanlig. for jeg ville være hjemme lengst mulig med babyen min. men ser nå at jeg skulle ha jobbet litt mer. for å få litt mer penger i kassa om du skjønner.
Yrha Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Nei, du vil ikke tjene mer. Men permisjonspengene vil vare litt lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå