ninanja Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Skjønner ikke hvordan folk klarer seg med 3-4 sorterte hauger, jeg! Har bestandig minst 8 hauger liggende klar til vask. Hva gjør jeg feil? Vi har stappfullt vaskerom, det blir aldri tomt. Har et gammelt garderobeskap med 6 hyller som jeg sorterer i, pluss tre skittentøykurver. Og så skal det tørkes og brettes og legges bort ... Med 2, snart 3 barn som leker ute nå om våren, er det skittentøy fra topp til tå hver dag. 1 Hvitt 60 grader 2 Svart 40 grader 3 Fargede håndklær og sengetøy 60 grader 4 Lyst ulltøy 5 Mørkt ulltøy 6 Rosa, rødt osv 40 grader (har to jenter) 7 Pappas skjorter 8 Olabukser og annet blått 40 grader 9 Brune ting 40 grader 10 Lys finvask 40 grader
Babyluren Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Hehe. Må le litt av innlegget ditt. Du kan i alle fall redusere to av bunkene ved å vaske brunt, blått og svart sammen på 40 grader. Jeg derler i hvitt, mørkt og rødt/rosa. Og selvfølgelig skille mellom fin/ullvask, 60 og 40 grader. Hvilken kategori "pappas skjorter" er i er vanskelig for meg å si, men vil tippe disse kan fordeles utover mørk 40 grader og hvitt 40 grader. Ikke nødvendig å vaske disse for seg, vel?
jh80 Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Oj, der ble jeg nesten litt svimmel... Skjønner hva du mener, jeg hater skittentøy!! Blir aldri kvitt det og tar jeg et skikkelig røsk en dag, er det like ille tre dager etterpå... Har også snart tre barn. Jeg har kjøpt noen fine plastdunker på IKEA som jeg har har skrivd med tusj på (i håp om at min mann skal klare å bidra litt..) Jeg sorterer i 60 grader 40 grader hvitt/lyst 40 grader farget 30 grader ull/finvask Og det får jaggu holde!!
Gjest Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Jeg vasker to maskiner om dagen, vi har en skittentøyskurv og den er alltid halvfull Du har j så mange forskjellige hauger at man kan bli helt svimmel! ALt av mørkt tøy for eks kan jo vaskes sammen (inkludert jeans) på 60 grader, såfremt det ikke er ull e.l. for eks..
Tomtetroll Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Håndduker Babytøy lyst babytøy mørkt våre mørke klær våre lyse klær sengetøy slik gjør vi det vasker vel 2 maskiner hver dag i snitt
Gjest Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Kjenner meg igjen.Vi har to maskiner, og anbefaler det om dere har plass. Da går det unna. Selv om det hoper seg opp, så går det fort unna. Jeg syns å vaske tøy er det beste med husarbeid. Er en drøm når en har to maskiner + tørketrummel. Hadde ikke klart meg med bare en.
melke-q Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Jeg har fire hauger: Lyst og hvitt 60-90 grader Mørkt og farget 60 grader Lyst og hvitt 40 grader Mørkt og farget 40 grader Siden jeg ikke har barn ennå har jeg ikke så mye ull, men da blir det vel en bunke til med ulltøy når bebis kommer.
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 Forstår det om du samler opp klær i så mange kategorier her er det lyst tøy 60 grader (hånkler, jentas lyse klær, vårt lyse undertøy) lyst tøy 40 grader (hvite gensere, lyserosa topper, lyse skjorter) mørkt tøy 40 grader (mørke gensere, skjorter, bukser) mørkt undertøy 60 grader (sokker, truser) sengetøy 60 grader, vaskes med en gang det er tatt av Ellers kommer duker, ull og uteklær for seg selv, men det vaskes skjeldent. Når klærne er tørre (fra tørketrommel) bæres de opp på kjøkkenbenken og brettes samme kveld, Dett som har hengt på stativet blir hengt rett på bøyler og inn i skapet, ingen bretting.
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 En annen ting som har hjelpt mye er å bare ha hvite hånkler og vaskekluter.
Ella78 m/ A&M Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 Jeg er sikkert rar, jeg elsker å vaske klær. Spesielt nå som man kan tørke tøy utendørs. Det lukter så deilig!! Jeg vasker nesten alt farget tøy sammen (40 grader), håndklær, sengetøy og truser på 60 grader eller mer, hvitt for seg (40 grader) men det har vi lite av, og ull selvfølgelig for seg selv, men det er jo uhyre sjelden også... Regner med at ting blir annerledes nå som babyen snart kommer, men vi får se...
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 23. april 2008 #11 Skrevet 23. april 2008 Har ikke så mangen maskiner som deg men det samler seg fort opp her også ja.. Men jeg vasker alt som ikke er rosa, hvit eller rødt sammen jeg da, orker ikke dele det opp i farger (da hadde jeg sittet til taket med skittentøy). Håndklær går for seg selv på 90 grader..
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 23. april 2008 #12 Skrevet 23. april 2008 Her samles også skittentøy seg til taket.. Jeg samler alt 40 grader for seg og sorterer når jeg setter på en vask. Samler alt 60 grader og sorterer etter farger når jeg hiver det i maskinen. Håndklær legger jeg for seg selv. Disse vasker jeg allti på 95 grader, føler ikke det blir rent hvis ikke. Sengklær vasker jeg også på 95 grader. Utenom det er det jo en del ullklær til barna, og annet. Men samler det sammen og sorterer når jeg hiver det i maskinen. Har ikke plass til så mange beholdere, derfor må det samles. Men det blir fort fult. Har to barn, hvor ett har nesten akkurat sluttet med bleie så det blir mange skift. Nå når det er for varmt for dress også så blir jo buksene skitne hver dag... SUKK. En evig sirkel med vasking..
Gjest Skrevet 23. april 2008 #13 Skrevet 23. april 2008 Hjelpes! Hehe... Her er sorteringen som følger; -Mørkt babtøy (er det lite går det sammen med mitt tøy) -lyst babytøy -rødt og mørk rosa (samme hvem det er sitt) -mørkvask voksentøy (noenganger uten lillebror sitt, han er 20 og kan vaske sjæl) -lysvask voksen Har jeg noe som er ekstra skittent, feks gulvkluter og kjøkkenkluter kjører jeg det for seg selv.
Trulte76 Skrevet 23. april 2008 #14 Skrevet 23. april 2008 jeg mp vakse klær hver dag ellers hoper det seg opp..å nå har tørketrommelen streika også, Så nå har jeg benytt meg av finværet å hengt ut klær til tørk i sola..vakser hver dag. Gått bra uten trommelen til nå. Værre blir det vel når regnet kommer..
Trulte76 Skrevet 23. april 2008 #15 Skrevet 23. april 2008 å en ting til..jeg sortere ikke så nøye som deg..har fargete klær vært vasket 2 ganger så kan jeg vaske det ilag med all slags fargete klær. Så jeg har farget klær, hvit/lyse klær. lyserosa går fint ilag med hvitt og andre lyse farger. Handklær sorterer jeg ikke fargen på..aldri blitt misfarget det hell. Så har jeg ull for seg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå