Gå til innhold

feriepenger og utregning av fødselspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg lurer på noe, håper en eller annen kan svare..;)

I juni får man jo feriepenger "istedet" for lønn..vil det man får utbetalt i feriepenger blir regnet med når man regner ut hvor mye man skal få utbetalt pr mnd i fødselspenger? for de regner vel ut gjennomsnittet av de 6 beste mnd av de 10 siste..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Nei, de regner som regel ikke ut gjennomsnittet av 6 av de 10 siste mnd, dette gjelder kun hvis du har hatt veldig variabel inntekt... Hvis du f.eks. tidligere har jobbet, og så gått over på dagpenger, så kan de regne snittet for at du skal få litt mer enn det du gjør når du går på dagpenger...

Som regel så får man den faste lønnen som man har når man skal ut i permisjon...

:)

Skrevet

Hei du!

Feriepengene telles ikke med nei....

Og du har kun rett på å få regnet gjennomsnittet av de 6 beste mnd dersom du har vært arbeidsledig og mottatt dagpenger under perioden... Men de regner ut gjennomsnittet dersom du har variabel inntekt ja, da som regel utgangspunkt i de 10 siste mnd, men er ulike praksiser ute og går der.. Kommer også mye ann på hvordan arbeidssituasjonen din har vært de mnd...

Skrevet

ok..har termin i september, og jobbet et sted frem til januar, et annet sted fra januar og nå skal jeg tilbake til det første stedet og jobbe der frem til permisjonen..hehe,litt komplisert..kan man be om å få gjennomsnittet av de 6 beste mnd? skal jobbe 75 %, men kommer til å jobbe ekstra, for å spe på lønnen.Lønnen vil derfor blir forkskjellig fra mnd til mnd..ellers må jeg jobbe mye ekstra til lønnen jeg får i august? for blir vel evt den de regner ut hva fødselspengene skal bli utfra..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...