Gjest Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Har søkt inn eldste tuppa i ny barnehage men skal ta henne ut fra bhg da jeg skal være hjemme med henne og lillebror i 6mnd før jeg skal ha begge i barnehage. Men hvis det viser seg at hun har fått plass, hvordan gjør jeg det da? må jeg levere skriftlig oppsigelse da også eller bare ringe og takke nei til plassen?
Gjest Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Så lenge du ikke takker ja, så sier du fra deg plassen, så egentlig slipper du å svare i det heletatt, men en telefon holder i massevis. Det enkleste er vel å ringe opvekstkontoret og si at du ikke er interessert i å søke bhg. plass allikevel. Ev. gå inn på nettet og slette søknaden, da slipper du å bli tildelt plass i det heletatt og noen andre kan få plassen uten å måtte vente på at den skal "innom" dere i det heletatt. Når det er sagt kan det være kjempevanskelig å få plass utenom hovedopptaket. Så dersom du vil ha begge i samme bhg så hadde jeg satset på å takke ja til plassen du får nå, og heller bruke den minst mulig.
Fire småtroll Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Jeg ville gått inn på nettet å slettet søknaden, men det er ikkenoe problem å takke nei til en tildelt plass. Vet ikke hvordan dekningsgraden er der dere bor, men det bør du kanskje sjekke opp før du takker nei. Som hun over her sier kan det være vankelig å få plass til to unger utenom hovedopptaket, her i kommunen ville det vært helt umulig. Men du har kanskje en dagmamma på lur frem til neste hovedopptak.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Takk heller ja til plassen, og søk permisjon. Dermed kan du søke lillebror inn i samme barnehage på bakgrunn av søskenprrioritet til neste år, og øker dermed sjangsene for å få plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå