LisaColli Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 vi er i gang nå, med første bud på 40 000,- under prisantydning. er det vanlig at folk legger inn bud under, for så å by oppover? skjønner egentlig ikke vitsen da, om de virkelig vil ha den, for vi godtar jo ikke noe under!
Gjest Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Selvfølgelig byr folk under! De vil jo betale minst mulig. Vi har kjøpt hus. Bød på flere. Hvis det er flere som byr, henger man på til det kommer over det man har råd til. Hvis ikke flere byr, må jo selger enten godta budet, eller risikere ikke å få solgt.
LisaColli Skrevet 23. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2008 ja jeg skjønner at de vil betale minst mulig. så det er helt vanlig at første budet som kommer er under prisant? hvor lang tid har de andre til å komme med et motbud, må det være innen 24 timer?
Sivalur Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 lupp, hva gjør dere hvis det ikke kommer flere bud da? Lar være å selge??? Vi kjøpte til 200 000 under prisantydning ifjor, var ingen andre som bød så hvorfor skulle vi gi mer da?
Gjest Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Ja,det er vanlig at folk byr langt under...Vi har gjort det de gangene vi kjøpte og fikk også bud under da vi solgte...Og 40 000 er jo "ingenting" under,vanlig å by både 1,2 og 3 hundre tusen under takst. Vitsen er vel å få huset for minst mulig...,noen må nemlig selge for under takst for de har ligget lenge til salgs,fått få bud eller må selge raskt... Lykke til:)
Sivalur Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Første budet må vel være gyldig i 24 timer eller noe sånt, husker ikke helt regelen på det. Men deretter kan budgiver selv sette frister. Hvis de andre som er interessert ikke vil betale mer enn det som er bydd, så lar de jo være å by. Så blir det opp til dere, hvor mye is dere har i magen. Hvis dere heller vil bli boende enn å selge til 40 000 under, så må dere bare vente og vente og håpe at det kommer flere bur eller at de som er interessert byr mer tilslutt. Lykke til med salget!
Gjest Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 De gangene vi kjøpte fikk vi kjøpt for 140 000 under takst og 60 000 under takst foressten.Da vi solgte solgte vi for under takst,men hadde steget 0,5 mill på 1 år da.
LisaColli Skrevet 23. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. april 2008 hvis det ikke kommer flere bud nå, blir den annonsert med visning igjen. man må jo holdet hodet litt kaldt også og ikke ta det første som kommer. men selvfølgelig, vi må jo få solgt også nå skal det sies at denne leiligheten er billig til å være så stor og i dette området, og med 10 interesserte som får beskjed om bud, vil vi nok avvente ja.
Gjest Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 Såklart byr folk under først... det må være lov å prøve. Vi fikk leil. vår 25 000 under vi :-) For om dere ikke godtar noe under er det mange som er så desperate at de gjør det!
LisaColli Skrevet 23. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 23. april 2008 vi får bare krysse fingrene da:) megleren sa at det var 2-3 stk som hadde sagt "denne er min" i går. håper de slenger seg på budrunden også og det var en del pengesterke folk som skal selge eneboligen sin.. velger å vente litt ja.. men når godtar man bud da, det er så vanskelig å vite synes jeg
LisaColli Skrevet 23. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. april 2008 ja, og det finnes sikkert en del overprisete leiligheter/hus også. men vi har nesten ikke råd til å godta noe under, for vi har fått en grense fra banken på hvor mye lån vi kan ha. og som sagt over, synes jeg leiligheten vår godt kunne ha hatt høyere prisant mtp området og str:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå