Gå til innhold

Hva kan far få i en rettsak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vil far få barnet mer enn annenhver helg og en dag i uken ved en rettsak? vi bor i to forskjellige bygder men nær hverandre. Hun er 17 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulighetene er til stede ja, her hadde far mulighet til å få barnet annen hver torsdag til søndag (da var barnet 15 mnd), da var avstanden ca 45 min.

Skrevet

Hei, ja men det blir ikke mer en annen hver helg fre-søn også hver ons. Det blir jo den samme lengden. Det eneste jeg ikke ønsker er flere overnttinger og jeg går inne inn på alle grunnene hvorfor. Jeg er bare redd for han skal få mer enn 8 overnattinger i mnd.

kan han det?

Skrevet

Rekner med dere bor såpass langt unna at det blir vanskelig å ha barnet i den samme barnehagen? Så det vil jo bli tatt hensyn til det. I utg.pkt. valgte jeg å ha et sammenhengende helgesamvær p.g.a. avstanden, i vår sak ville det ha blitt 8 overnattinger i mnd. Kommer jo litt an på hvordan barnet vil klare å forholde seg til et evt. samvær, om barnet takler et lengre samvær. Og samtidig vil de vel se på hva både du og barnefaren kan "tilby" barnet i hverdagen, hvem barnet er mest tilknytt til. Er mange faktorer som kan spille inn for hvor omfattende samvær barnefaren vil få. Kan bli mindre enn 8 overnattinger og mer. Så rekner ikke med du ble så mye klokere. :)

Viktig at du argumenterer for hvorfor barnet har best av det samværet du vil "tilby". Så lenge dere begge sett barnets behov først så er det det viktigste.

Skrevet

Vi bor ikke langt unna hverandre.

Det er ingen tvil om at hun er sterkest knyttet til meg. Far er 44 år og ha barn på 16 år og jente på 17 mnd. Han har aldri hatt mer samvær for gutten på 16, men nå bestemmer gutten mye selv.

Far viser ingen intresse eller omsorg for barnet utenom de få dagene han selv har. Dette har blitt en makt kamp for han pga tapet av sin datter og meg. Han har mye penger og benytter seg av det.

Jeg unner han og barnt det samværet de har i dag som er 8 overnattinger totalt på 1mnd, men vet han skriker etter 50/50.

Far og jeg har ingen kommunikasjon som fungerer.

Skrevet

Så lenge du gjør det som er best for barnet så tror jeg dette går bra, og fungerer det samværet som er per dags dato så bør det ikke være nødvendig å endre på det. Evt. dere let samværet gå sammenhengende. Da blir det mer ro rundt barnet. Sånn følte ihvertfall jeg det overfor barnet vårt da vi var i rettsmøter. Barnefaren hadde tilbod om å få 8 overnattinger i mnd., noe han fikk, men per dags dato har han barnet annen hver fredag-søndag. Etter eget ønske, da han såg hvor godt barnet hadde det i barnehagen, så han ønsket ikke å la hun være hos en dagmamma også.

Lykke til ihvertfall! Er ikke noe kjekt når sånne ting oppstår, spesielt om det er for å lage "kvalme" for den ene parten, og ikke fordi personen mener det er til barnets beste.

Skrevet

Takk. Dette har ikke noe med barnets beste å gjøre men en far som ønsker å poengtere fordi han vet det sårer mor.

Skrevet

Forstår hva du mener, dessverre mange som gjør ting for å kun såre mor el. far. Håper det ordner seg til det beste for dere alle, og at han til slutt vil innse at det er barnet det går utover om han gjør ting for å såre deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...