Gå til innhold

Bah! Blir "ALLE" tynne av å amme eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg la på meg nesten 30 kg i løpet av svangerskapet. Jeg ble rett og slett bælfeit, 180 høy og 105 kg på slutten:) Hehe! (Jeg spiste hele tida for å regulere kvalme og fordi jeg slutta å røyke; stappet noe i munnen hele tida).

Alle trøstet meg med at: så fort du begynner å amme, så raser du ned i vekt.. Det hjalp ikke, jeg står fremdeles på 15 kg +, 3 mnd etter fødsel. Da sa folk, det hjelper når du begynner å trille.. Og jeg har trilla hver bidige dag i 2 måneder nå.. og går fremdeles ikke ned i vekt! Jeg har god appetitt, men spiser ikke sukker, så jeg trodde faktisk jeg skulle begynne å minke snart.. Men neida..

Og så virker det som "alle" bare raser ned i vekt og er liksom så "bekymret" for at man skal bli for tynn.. Men for meg virker det som om det er litt status å veie mindre enn når man ble gravid..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida.. jeg ble ikke tynn av å amme...

I mitt tilfelle gikk jeg ned 10 kg i svangerskapet.. men de har kommet igjen og tatt med seg noen venner gitt...

Og jeg fullamma de første 6 mnd og amma flere ganger om dagen fram til han var 9,5 mnd....

Skrevet

Absolutt ikke! Jeg la på meg ca 20 kg og har da mistet litt, men det er nok igjen! Har ENDA ikke kommet meg inni gamle klær, 9 1/2 uke etter fødsel.... Har joina treningssenter for å gjøre noe med saken da.. og nå har jeg slutta og amme også, så det er vel bare å bite i det sure eple og karre seg til trening :=)

Skrevet

Nei... Har faktisk 10 kg som skal av fra forrige svangerskap, men fra dette har jeg 1 kg igjen, men ser ikke ut som om den vil bort...Jenta er nå snart 2 mnd

Triller hverdag også, pluss at jeg er ute og flyr neste 24/7...Dårlig med søvn om natta også...Rart jeg ikke har gått mer ned i vekt...*kløsegihodet*

Nei, så fort snuppa har blitt stor nok og ikke puppe avhengig så skal jeg begynne å trene...(på treningstudio,)...

Nei, jeg er ikke bekymret om jeg går ned i vekt eller ikke men bort skal det jeg har...

Skrevet

Jeg la kun på meg 10 kilo i svangerskapet, men har masse og ta av fra før. Veier godt over 100 kilo.

Går turer og prøver å spise sunt, men går ikke ned i vekt nei. Veier nå samme som når jeg kom hjem fra sykehuset, 3 kilo mindre enn før jeg ble gravid.

Skrevet

Jeg har gått lite ned i vekt av bare amming, begge gangene. Det måtte "sterkere lut" til :)

Skrevet

Hi her..

Joda, det er nok bare å innse at man må dra kadaveret bort på SATS igjen.. Men det hadde jo utrolig digg å bare miste flesket ved å amme:)

Skrevet

hehe, ja, det hadde vært veldig digg..! :P desverre er ikke det noe som har skjedd med meg.. :P

Skrevet

Langt ifra faktisk...

Hvis du der rundt deg på alle som har barn, så tror jeg faktisk det er flere som veier noen kilo mer enn før, enn de som faktisk er like tynne eller tynnere.

Jeg ammer nå mitt tredje barn, og de siste 6-7 kiloene sitter som støpt selv et drøyt halvår etter fødselen. Det gjorde de forrige gang og gangen før der også. Vi er ganske mange som faktisk får lavere forbrenning når vi ammer fordi kroppen holder på resevene så den er sikker på å kunne produsere melk. Begge de to første gangene forsvant de siste kiloene helt av seg selv da jeg sluttet å amme, regner med at det samme vil skje denne gangen.

Skrevet

Det er nok mange som går ned i vekt når de ammer, men det gjaldt ikke meg. Jeg la ikke på meg noe særlig i noen av svangerskapene, men i mnd etter fødselen (med nr 1) la jeg på meg 1 kg i mnd, og stagnerte på + 8kg. Rikket seg ikke altså! Nå har jeg greid å miste en del vekt i det andre svangerskapet, og prøver som best jeg kan å spise lite og ofte, for å holde forbrenningen oppe, og dersom jeg merker tegn til at jeg har blir trøtt og legger på meg, som jeg gjorde sist, så skal jeg dra til legen for å få sjekka stoffskiftet mitt. Nekter å gå opp igjen!!

Skrevet

La faktiså på meg av ammingen :(

Slå den du ;)

Skrevet

hehe, det gjorde jeg også! Men nå som amminga er over, så begynner kiloene å rase av...herlig!!!

Skrevet

Du har jo tross alt godt ned nesten 15 kilo da, etter fodselen. Synes ikke det er saa vaerst!!! Synes ikke akkurat man raser ned i vekt av aa amme. Ellers tror jeg, ihvertfall for midt vedkommende, at grunnen til at man ikke gaar ned mer er at man eer mindre paa farten etter en fodsel. Man loper ikke av gaarde til jobb og andre aktiviteter som man gjorde for man fikk barn (det gjelder ihvertfall for meg, sikkert mange her paa DIB som ikke er enige..).

Gikk ikke opp mer enn en 11-12 kilo under graviditeten, tiltross for at jeg syntes jeg spiste som en hest. Gikk ned noen kilo de forste ukene, men maa tydeligvis virkelig gaa inn for aa gaa ned resten. Naa begynner jeg heldigvis aa naerme meg (fire maaneder er gaatt etter fodselen), og det er deilig etterhvert aa kunne ta paa seg sine gamle klaer. Mindre mat og litt mer fysisk aktivitet (ikke lett aa faa trent masse naar man har en liten baby med en pappa som alltid jobber sent..) hjelper for meg.

Skrevet

Jeg gikk opp veldig lite da jeg var gravid, og mistet raskt de ekstra kiloene etter fødselen, men etter noen mnd med fullamming veide jeg plutselig nesten like mye som da jeg var høygravid! Nå ammer jeg mindre og er på vei nedover igjen.

Så nei, det er ikke alle som går ned når de ammer. ;o)

Skrevet

jeg la på meg 15 kg og mistet alt på 9 dager etter fødselen. nå har jeg ammet i 3 mnd og veier 2 kg mindre enn da jeg ble gravid. men ser ut til at vekta stopper her gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...