Aima Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 I følge pollenvarsel.no skal det ikke komme bjørkepollen til mitt område før om en ukes tid. Likevel har jeg alt begynt å få rennende "allerginese" og øyne. Noen andre som merker pollen allerede? Er litt bekymret for hvordan dette skal gå når jeg alt er såpass plaget - lenge før verdiene for pollen er høye. Legen min er skikkelig paranoid overfor allergimedisin under graviditet - han vil helst ikke la meg bruke noe som helst - og ble nesten sur når jeg sa jeg hadde brukt Livostin nesespray et par ganger. (Da jeg nevnte det som stod på barnimagen.com om bruk av allergimedisin sa han bare "jo, det står jo mye rart på nettet..." Trodde nesespray var såpass lokaltvirkende at det ikke var så farlig.. Uansett - har slått opp på felleskatalogen.no - der står det at Lomudal nesespray er trygt for gravide og ammende. Ikke like effektiv, men legen kan da ikke klage om jeg bruker den håper jeg... Usj. Blir lite søvn når nese og øyne renner, halsen blir ENDA mer hoven og hodepinen dunker i tinningen i tillegg til svangerskapsplagene. Lengter virkelig etter Cetrizin -pakkene mine for tida!
lillefot Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Jaaaaa, merker pollen nå. Har lært det de siste åra at det som står i avisen ikke stemmer her. Nå står det at det kommer neste uke, men jeg har kjent det en uke allerede. Har heldigvis en lege med allergi så han er ikke paranoid. Har gått på Polaramin siden jeg ble gravid, og det gjorde jeg i forrige svangerskap også. Dessuten kan du bruke nesespray, jeg brukte otrivin med menthol da jeg var tett i nesa i begynnelsen. Fikk beskjed om at hvis jeg bare tok et sprut om dagen var det ikke så farlig med 10 dagers regelen. For da fikk slimhinnene tatt seg inn igjen før neste dose kom. Ellers var det noen som sa at Zyrtec også var blitt godkjent.
Farfisa Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Jeg har ikke merket det enda. Så på varslinga at det skal komme i morgen. Har foreløpig ikke tatt noen medisiner i tilfelle jeg er blant de heldige som slipper under graviditeten pga hormonforandringer. (Er VELDIG allergisk til vanlig.) Håper, håper, håper.... Men jeg har fått medisiner av legen, så alt er klart hvis planen går i vasken. Legen min rådet meg til å ta de medisinene jeg tar til vanlig. Dvs. Livostin og Zetricin. Han ville også at jeg skulle ta nesedråper, men det takler jeg ikke. Selv om Polaramin er det som er "godkjent" for gravide, rådet han meg til ikke å ta det, fordi han mente det ville gjøre meg så sløv og trøtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå