Mamma mjaua Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 hvor mange mnd pleier de å være når de får tenner?
HegeAE Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Det er forskjellig. Nokon kan få i 3-4 mnd alderen. Andre igjen er ganske så seine. Mi var 9 mnd da ho fekk si første tann. Normalen er vel rundt 6 mnd. Men, ein bør ha fått alle tennene sine innan barnet er 3 år før ein skal bli bekymra.
Tomtetroll Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Sønnen vår fikk da han var 3 mnd og to uker. Jeg var 6 mnd, og mannen min 7 mnd.. Så det er veldig forskjellig. Men alt fra 3 mnd er normalt fortalte helsesøster meg. Og er ingen tenner dukket opp før 1,5 år har man grunn til å begynne å bli bekymra. Alle tennene SKAL nemlig være kommet innen 3 år.
Mamma mjaua Skrevet 23. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2008 okei, takk:) og dte er i 3årsalderen trassalderen kommer? og den varer til de er tennåringer? huff, ett kjør fra de er 3 mnd til de flytter ut med andre ord hehe;)
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Amalie fikk rundt 8 mnd tror jeg, men datteren til svigerinna mi fikk nå nettopp og hun var 5 mnd i går :-) Og trassalderen begynner før 3 år Kan jeg love deg vi har hatt den i hus siden hun var 1 et år og den blir stadig værre :-S
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Snuppa mi fikk første tanna på 5 mnd. dagen sin.
tika81 Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Gutten min va 13mnd. Va vældi plaga me hver tann. Har alle tennern nu e 3 år. Mamma trudde han skulle få tenner allerede 3-4mnd:)
ninanja Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 Mine to fikk sin første tann da de var 11 mnd. Trassalderen startet så smått rundt ca 20 mnd. Det er mest komisk i begynnelsen. Da begynner de å småprotestere. Mellom 2 1/2 og 3 er verst! Da er det nesten umulig å diskutere! Men det er veldig individuelt, da. Noen unger er nesten ikke trassige i det hele tatt.
Mamma mjaua Skrevet 23. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. april 2008 hehe, lillebror er fortsatt trassig, han er 5 år.. sinna på alt og alle. skikkelig irriterende. går ikke å snakke med han, han er bare sur og grinete tilbake. ender alltid med at pappan hans må kjefte og si han må oppføre seg:P men på søndag (sist jeg traff han) var han bare glad og lo hele dagen. kanskje trassalderen hans har gått over?
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 Grunnen til at mange blir trassige er pga kommunikasjon.. og ikke klare gjøre seg forstått.. ikke alle unger blir trasse. Husk å skille mellom å være trass og bestemt...
ninanja Skrevet 23. april 2008 #11 Skrevet 23. april 2008 I den alderen der kommer det vel mest an på dagsform og hvordan de opplever oss voksne. Det går tross alt an å diskutere med en 5-åring. Forhandle seg frem til en avtale, liksom. DET går ikke med en 2 1/2-åring som har gått i vranglås! Da føler man seg som en overgriper når man bare må bære bort en sprellende unge ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå