Gå til innhold

Når får baby/barn tenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange mnd pleier de å være når de får tenner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forskjellig. Nokon kan få i 3-4 mnd alderen. Andre igjen er ganske så seine. Mi var 9 mnd da ho fekk si første tann. Normalen er vel rundt 6 mnd. Men, ein bør ha fått alle tennene sine innan barnet er 3 år før ein skal bli bekymra.

Skrevet

Sønnen vår fikk da han var 3 mnd og to uker.

Jeg var 6 mnd, og mannen min 7 mnd.. Så det er veldig forskjellig. Men alt fra 3 mnd er normalt fortalte helsesøster meg. Og er ingen tenner dukket opp før 1,5 år har man grunn til å begynne å bli bekymra. Alle tennene SKAL nemlig være kommet innen 3 år.

Skrevet

okei, takk:) og dte er i 3årsalderen trassalderen kommer? og den varer til de er tennåringer? huff, ett kjør fra de er 3 mnd til de flytter ut med andre ord hehe;)

Skrevet

Amalie fikk rundt 8 mnd tror jeg, men datteren til svigerinna mi fikk nå nettopp og hun var 5 mnd i går :-)

Og trassalderen begynner før 3 år :P

Kan jeg love deg vi har hatt den i hus siden hun var 1 et år og den blir stadig værre :-S

Skrevet

Snuppa mi fikk første tanna på 5 mnd. dagen sin.

Skrevet

Gutten min va 13mnd. Va vældi plaga me hver tann. Har alle tennern nu e 3 år. Mamma trudde han skulle få tenner allerede 3-4mnd:)

Skrevet

Mine to fikk sin første tann da de var 11 mnd. Trassalderen startet så smått rundt ca 20 mnd. Det er mest komisk i begynnelsen. Da begynner de å småprotestere. Mellom 2 1/2 og 3 er verst! Da er det nesten umulig å diskutere! Men det er veldig individuelt, da. Noen unger er nesten ikke trassige i det hele tatt.

Skrevet

hehe, lillebror er fortsatt trassig, han er 5 år.. sinna på alt og alle. skikkelig irriterende. går ikke å snakke med han, han er bare sur og grinete tilbake. ender alltid med at pappan hans må kjefte og si han må oppføre seg:P

men på søndag (sist jeg traff han) var han bare glad og lo hele dagen. kanskje trassalderen hans har gått over?

Skrevet

Grunnen til at mange blir trassige er pga kommunikasjon.. og ikke klare gjøre seg forstått.. ikke alle unger blir trasse. Husk å skille mellom å være trass og bestemt...

Skrevet

I den alderen der kommer det vel mest an på dagsform og hvordan de opplever oss voksne. Det går tross alt an å diskutere med en 5-åring. Forhandle seg frem til en avtale, liksom. DET går ikke med en 2 1/2-åring som har gått i vranglås! Da føler man seg som en overgriper når man bare må bære bort en sprellende unge ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...