Gå til innhold

Flere som er sykemeldte og kjeder seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kun en uke til fødselspermisjonen starter, men går inn i 2.uken som sykemeldt (pga høyt blodtrykk og fare for SF). Det er kun 4 uker til han melder sin ankomst, men har ikke lyst til å begynne å vaske og ordne alt nå. Må ha noe å gjøre på slutten også. Men shit som jeg kjeder meg. Det er en grense for hvor morsomt det er å gå på kafe hver dag og stirre ut i luften. Alle venner er på skole el jobb, og samboer jobber til fem-seks hver dag. Så det blir laaaange dager. Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan fylle dagen med? :) Kanskje noen i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg kjeder meg litt, er ikke sykemeldt men har jo hatt perm i snart en mnd. (Termin på lørdag) Tipset er vel bare å bli vant til å roe ned tempoet, sove lenge, spise lenge, lese avis, se nyheter, sitte på internett, gå tur... Kanskje rydde i noen skap eller noe du har tenkt lenge du må få gjort. Men er enig med deg, tida går litt seint. Jeg har en gutt fra før som jeg har hjemme en del da, så det er jo heldigvis givende for meg. Lykke til!

Skrevet

Jeg vet akkurat hvordan du har d. Jeg er 1 uke på overtid i tillegg og holder på å gå på veggen!

Jeg begynte å vaske og ordne alt til knøttet i magen når jeg var omtrent like langt som deg. Man VET jo ikke om man går til termin....og da er d greit å få d unnagjort.

Har ikke så mange andre forslag å komme med i forhold til hva man kan fylle dagene med. Har også vært på kafè alene (Viggo Venneløs)...

Har ryddet i hagen, leser, surfer på nett, lunsj på jobben, tusle litt i butikker. Skulle ønske jeg hadde råd til hudpleie, fotpleie, frisør osv. Skjemme meg litt bort... Men har prioritert litt annerledes, masse man skal ha nå.

Jeg vet at d finnes terminklubber på nett, som har møttes på kafè, men jeg har ikke vært m på d. Virker som om d har vært hyggelig.

Skrevet

Kjeder meg jeg også, men jeg har 9uker igjen da. Pleier å gå turer, gjøre litt husarbeid eller så har jeg forslag på en film. Hvis du ikke har sett den burde du se "knocked up" den er morsom og om en plutselig graviditet..Lykke til fremover

Skrevet

Kjenner meg fryktelig godt igjen. Har permisjon jeg da og termin i dag.

Sitter bare her og venter orker ikke husarbeid..Og ingen er jo hjemme på dagtid, ikke får jeg sove heller, så da er det ikke mye og finne på...

At det kanskje er 14 dager igjen, føles fryyktelig lenge.

Skrevet

Litt deilig å se at det ikke bare er meg:) Vi får bare holde ut! Kommer uansett til å være verdt det til slutt. Selv om vi holder på å gå på veggen nå. Syntes det er litt urettferdig at vi skal "fylle" dagen med husarbeid. Føler at det er samboer sin oppgave. Spesiellt på nå på slutten, hehe. Men det ender uansett opp med at jeg gjør det.

Skrevet

Jeg kjeder meg! VELDIG!

Har vært sykmeldt siden slutten på januar, er heldigvis bare 3 uker igjen til termin nå, men likevel, er utrolig lite å finne på, andre folk er jo på jobb/skole.

Har en samboer som jobber til 6 hver dag jeg og, så dagene blir lange, blir til at jeg gjør litt husarbeid når jeg orker det, ellers så leser jeg litt bøker, eller slaver her inne på BIM. Hehe..

Skrevet

jeg nyter tilværelsen som hjemmeværende jeg..;) men så har jeg jo en datter på snart 2 år og da... som krever sitt. syns de få timene på dagen jeg har helt for meg selv er helt himmelsk..;) hun er noen timer i barnehagen. men jeg har heletiden noe som må gjøres... i dag har jeg og søsteren min vært på ikea... i går hentet jeg sambo sin lillesøster på skolen så var hun med å hentet snuppa i barnehagen.... osv... så har jeg jo en del husarbeid å gjøre osv... så blir aldri kjedelig her i gården... og når solen i tillegg skinner da er jo alt helt topp

Skrevet

Skjønner ikke hvordan det går an å kjede seg når man kan gjøre hva man vil?! Det er jo sol ute! Jeg soler meg, leser bøker, ser på TV, ser på DVD, titter på babytingene, vasker babytøy, duller med litt husarbeid, går noen småturer og storkoser meg som sykemeldt. Er ikke i form til å jobbe, har vært sykemeldt det meste av svangerskapet, og slik fortsetter det nok de siste månedene også...

Skrevet

Det går an å kjede seg når man ikke kan gjøre hva man vil. Er sykemeldt pga høyt blodtrykk og fare for svangerskapsforgiftning. Har derfor fått beskjed om å ta det heeeelt med ro. Ikke så mye tv titting, ikke husarbeid, ikke besøk på kvelden, ikke på kafe med venninner, ikke trening, ikke lange turer osv osv. Føler meg derfor litt satt for tiden, hehe.

Skrevet

Heisann Jøan.

Jeg er også inne i andre uke som sykemldt pfa høyt blodtrykk og fare for sf. Og vet akkruat hvordan du har det. MEN hadde jeg vert deg hadde jeg begynt gjøre alt klart.. jeg gjorde det forrige uke for med oss vet man jo aldri...vist blodtrykke blir hlyere kan d jo hende vi må til pers å bli satt igang. Og man blir ikke sprekere i ukene som kommer så alle har ivertfall rådet meg til å ha alt klart.

Jeg prøver lese litt, sole meg litt. så holder jeg på med å sette inn bilder i album. Men kjeder meg veldig til tider.. vi skulle hatt en sunn hobby;)

Skrevet

hei jentahans

kan jeg spørre om hvor høyt blodtrykk du har? jeg har også høyt blodtrykk i følge legen, men er ikke sykmeldt av den grunn. Sist lå blodtrykket mitt på 140/96. Men det er kanskje ikke høyt nok til at man trenger å gå hjemme. :)

Skrevet

Hei! Tror det har mye å si på hvor høyt blodtrykket ditt var helt i begynnelsen av svangerskapet. Mitt var 110/60 og nå er det på 140/90. Er sykemeldt så jeg ikke skal stresse og blodtrykket stige enda mer. Men ditt er jo ganske høyt. Du har sikkert fått en ny time hos legen i veldig nær framtid? Når blodtrykket er så høyt bør det sjekkes ihvertfall en gang i uken. Går selv til kontroll på Ullevål to ganger i uken.

Skrevet

papillon12.

Mitt ligger på 130/90.så er ikke av det høyeste men...

har hatt lavt blodtrykk hele veien men nå er det alså høyt.

Grunnen til at jeg også sikkert blir ekstra påpassa er at jeg selv er født 2,5 mnd for tidlig pga svangerskapsforgiftning. og nå når jeg har høyt blodtrykk og er veldig hoven er de redd de er begynnelsen siden det er veldig arvelig.

Har og en veldig travel jobb der jeg springer og går hele tiden så er del det de ser på.Kan holde blodtrykket i sjakk lenge ved å vere i ro og fred.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...