Gå til innhold

6 måneder og vil ikke ha pupp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er 6 måneder nå og hele siste måneden har det vært vanskelig å gi han mat.. Han blir grinete hver gang han skal få pupp og vrir og vender seg, og jeg blir utslitt av det..! Så fikk jeg sår på brystvortende, så det endte med at jeg begynte å pumpe meg nå siste dagene og har gitt fra flaske, og da er han heelt rolig og spiser masse og koooser seg! Så nå vil han i hvertfall IKKE ha pupp! Har nå prøvd i en halvtime (han er kjempesulten) å gi han pupp, men han tar et tak og suger 2 sek og så vrir han seg unna og hyler.. Har prøvd alle stillinger og prøvd å kle av han, så det er hud mot hud, men ingenting ser ut til å hjelpe.. Ikke er det tomt for melk heller, for melka renner jo.. Det er jo mye lettere å drikke av flaske (kommer lettere ut), men ellers denne måneden har han jo ikke fått flaske.. Han har heller ikke lagt på seg så fryktelig mye heller siste tiden.

Vil jo så gjerne amme.. For at han skal få morsmelk så har jeg pumpet og gitt han på flaske, men er det tar så lang tid og er så upraktisk.. og ikke minst er jeg utrolig sliten av det.. Vil jo bare kooose med gutten min :( Er litt lei meg jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt samme problem som deg, men bare om kvelden. Her endte det med at snuppa får flaske hver kveld. Enten med MM som jeg har pumpe kvelden før. Eller MME hvis jeg ikke får pumpet nok. Synes det er vanskelig å få pumpa skikkelig!

HELDIGVIS tar hun puppen fint resten av døgnet!

:-)

Skrevet

KAST ALLE FLASKENE..... dette er mitt BESTE råd. Fikk selv beskjed om dette på helsestasjonen pga. hadde de samme problemene som deg. Gir du han emr flaske nå, kommer han GARANTERT IKKE til å ville ta puppen igjen. Kast flaskene slik at du ikke kan ty til dem viss han ikke vil ha pupp (noe en mor gjør pga. en vil jo at babyen skal få mat).

Når han blir sulten nok tar han puppen. Men viss han grienr hver gang evd puppen og han etterpå får flaske vet han at han får tilbud om noe annet. Ved at du bare lar han skrike seg i søvn på tom mage, våkne skrike får mer mat, fortsatt ikke vil ta puppen hold på sånn helt til han tar puppen. Det er helt grusomt, men det er helt ufarlig i løpet av en dag.... Det viktisgste er at han tar puppen igjen, og at han vet at det IKKE er noe alternativ til den.

Tilby han ofte pupp, til slutt tar han den pga. sulten. Men kan godt hende at han ikke drikker noe i løpet av hele dagen...... men dette tar han igjen i morgen :-)

Så hold ut med hyling og skriking, det er ABSOLUTT VERDT DET!!!!

Lykke til :-)

Skrevet

HI her

Takk for svar :)

Men mener du det helt seriøst at jeg skal "sulte" han til han tar puppen? Tror kanskje puppene mine blir enda mer ødelagt om jeg lar han få sutte og rive i dem hele dagen, som han selv vil og.. (+ at jeg har veldig mye annet å gjøre om dagen) Tør i hvertfall ikke kaste flaskene..!

Han har vært sånn her før jeg ga han flaske, dvs siste måneden. Og ellers har han lagt på seg ca 1 kg per måned, mens siste måneden har han ikke lagt på seg 200 gram engang..

Skrevet

Takk for linker, skal lese igjennom dem :)

Skrevet

Hei :) syns du har vært kjæmpeflink,amma i 6 mnd :) går det ikke lenger så e det bare å gi flaske,amming ska ikke være stress :-) klem

Skrevet

Ja, mener seriøst at du skal la han "sulte". Men babyer lar seg selv aldri sulte rett fremfor matfatet-puppen. Den tar til slutt puppen når de blir sultne nok.Helsesøster som gav meg rådet. Var pyton, men jeg kastet flaskene-for da kunne jegikke ty til dem-og DET reddet meg......

Han tok puppen igjen-omsider, og jeg ammet til gullet var 18 mnd.

Men vent ikke for lenge, etter et par uker har de glemt sugeteknikken på puppen.....

Skrevet

Jeg har samme "problemet" som deg, lillegutt er nå 7,5 mnd. litt trist at han ikke vil amme mer, men vat du hva;: Vi har gjordt jobben vår mht til ammingen, la det være om babyen din ikke vil mer. Vi MÅ ikke amme for enhver pris, Legen min sa til meg at all amming etter baby er 3 mnd. er mest kos, fordi i forhold til å forebygge allergi mm, er det viktigst å amme de første månedene. IKKE la babyen din "sulte", gi flaske, kan vi ikke bare innse at de ikke vil ha pupp mer da???

Skjønner ikke problemet. Hørtes litt groteskt ut å la han skrike, kaste alle flasker, nei, vettdu hva, la babyen få flaske!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...