Sash Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Står mellom to vogner TFK Joggster twist eller Teutonia Spirit??? Erfaring og meninger tas i mot med stoooor takk.
*mamma t mathea - *fødeklar* Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 har ikke noen erfaing med de vognen. men det er å anbefale å kjøpe vogn med 4 faste, store og solide hjul på vognen. det er mye sikrere å stabilt for ungen.
anette&tutta mari :) Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 enig - ikke noe 3-hjuling på oss
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Vi står også mellom disse to vognene! Vi kommer nok til å gå for Teutonia, fordi vi kan ha mykbag - siden vi bor i 4. etg uten heis, og siden denne vognen er lettere enn TFK. Uansett hva du velger så får du en kjempe god vogn! Lykke til!
Sash Skrevet 23. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2008 Takk for det du også. Trodde TFK var lettere enn Teutonia?! Noen som har hatt en av de før? fornøyd? misfornøyd?
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Det har du helt rett i TFK (13,4 kg inkl hjul) er lettere enn Teutonia (14,3 kg inkl hjul) Jeg har venninner som har begge vognene og de er godt fornøyde alle sammen. Minus er TFK (rustet i skruehullene) Teuronia (litt liten plass i handlebag) Følger spent med på denne tråden
**paradis;) Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Hvorfor er det å anbefale å kjøpe vogn m 4 hjul? Jeg har søkt på nettet, men kan ikke finne noen tester som viser at vogner med 4 hjul er mye sikrere og mer stabile for ungen enn 3 hjul. Noen 3 hjulinger er ustabile, mens andre ikke. Det samme gjelder vognene med 4 hjul. Dessuten er det jo mange andre momenter enn stabilitet når det gjelder sikkerhet på vognen! Jeg har hatt 3 hjuling tidligere, Quinny, og var veldig fornøyd med den. Har sett på ulike vogner denne gangen - og drømmevognen er en BabyJogger Q-serie den har 3 hjul. Velger 3 hjul fordi vi er mye ute i skog og mark, trenger en vogn som vi kan komme frem med!
Sash Skrevet 23. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. april 2008 Okay, så TFK er litt større, god plass når barne er under 6mn, mens bagen til Teutonia er litt mindre, sånn at det er ikke plass till en voksi oppi, handel bagen til begge er små, føler at TFK er mere solid, men den er kjempe stor, det kommer ny TFK i mai som skal forbedret seg i skruer og tåle mere. mens min kjære mann menere Tetunia ser tryggere ut og at den er mindre, og virker solid og aaaaalle andre han kjenner har kjøpt den og er fornøyd. Vi klare ikke å bestemme oss for en av dem, trenger å høre litt mere..come on girls! HVA mener dere?
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 Barnevognguiden viser til en test Aftenposten gjorde for 1 år siden der 4-hjulinger vant over 3-hjulinger...: http://www.barnevognguiden.no/siste-nytt/overraskende-resultater-i-aftenpostens-barnevogntest.html Men jeg er enig med deg: jeg velger meg 3-hjul!
**paradis;) Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 Heisann Lille sprett jepp, har lest den testen også, men den hadde jo hovedsaklig fokus på komfort, ikke sikkerhet. Og de testet kun 5 vogner. Så flott at vi er enige om 3 hjul da hvilken type vogn velger du?
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 23. april 2008 #11 Skrevet 23. april 2008 Hei!! Ville ikke valgt fire hjul..hadde det til forrige...Simo kombi..et dråg spør du meg... Vi har valgt TEUTONIA Spirit s3 og har mange venner som har denne og som sier den er bra... Jeg har valgt ut fra hvordan vognen er som sportsvogn, siden det er den delen som blir mest brukt..det jeg likte med teutonia da, er at sittedelen kan snus i begge retninger...slik at når bebissen er liten kan den se mot meg og når den blir litt større, kan den se mot verden!!!
Sash Skrevet 24. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. april 2008 Okay. Ja enig, vil også ha 3 hjul. Ja men TFK har også den muligheten at,babyen kan se deg så se andre veien når de er litt større... men takk for svaret.
RockeBabe Skrevet 24. april 2008 #13 Skrevet 24. april 2008 En kjempeforsek med Teutonia Spirit S3 er at den har håndbrems! De som ikke har vogn med håndbrems sier som regel at det har de ikke bruk for, men de som har brukt vogn med håndbrems sier at det er et MUST! Vi har kjøpt en Teutonia Spirit S3 og gleder oss voldsomt til å ta den i bruk:-). Den skal også være blant de mest stabile trehjulingene. Blir fin og liten når du legger den sammen også.
RockeBabe Skrevet 24. april 2008 #14 Skrevet 24. april 2008 En kjempeFORDEL mente jeg så klart å skrive.Går fort i svingene her:-)
sofie78:) Skrevet 24. april 2008 #15 Skrevet 24. april 2008 Spennende å lese deres erfaringer... Er ny i gamet og har nettopp begynt å kikke. Hva tenker dere om EASY WALKER? Jeg synes den virket veldig god. Ikke for liten bag heller. Synes flere av terrengvognene har så liten bag. Den er ikke så dyr og nesten ikke reklamasjoner på den... Hva synes dere? Og er det noen lignende alternativer?
**paradis;) Skrevet 24. april 2008 #16 Skrevet 24. april 2008 Et alternativ til Easy walker er BabyJogger City (classic eller elite) de er lette, kan ha hard bag eller soft bag. Ok pris.
Solsikken73 Skrevet 25. april 2008 #17 Skrevet 25. april 2008 Heisann! Tenkte jeg bare skulle komme med min erfaring her. Jeg var også helt bestemt på å kjøpe en Tautonia Spirit. Synes det er en kjempeflott vogn. Helt til vi var i butikken for å prøve den. Jeg ba min 3 åring om å sette seg oppi. (en liten og lett jente. Man må regne med at en på denne størrelsen skal bruke denne vognen.) Vognen hadde veltet hvis jeg ikke hadde stått ved siden av. Synes ikke denne vognen var særlig stabil. Hun satte seg ordentlig og fint oppi. Vi går derfof for en Mistral i stedet.
allegodetingertre Skrevet 25. april 2008 #18 Skrevet 25. april 2008 Vi har god erfaring med teutonia og vurderer nå teutonia mistral S. Den har 4 hjul hvorav de to forreste er svingbare. Kan få med stor duobag.
Sash Skrevet 26. april 2008 Forfatter #19 Skrevet 26. april 2008 ja, men den har jo små hjul foran, er den stabil nok til vintern da tro? Ingen som har erfaring med TFK?
Mrs. Bouquet Skrevet 26. april 2008 #20 Skrevet 26. april 2008 Begge vognene er gode vogner, og jeg tror nok du bare bør velge den du liker best. Så at du legger vekt på designet, trillekomfort, hvilke funksjoner du vektlegger, hvilken du føler er mest brukervennlig med tanke på å slå sammen, opp og ned med ryggen, lufthjul eller ikke med tanke på vedlikehold, hvordan det er av og på med regntrekk, regulering av kalesjen osv. Der har vi ulike meniger og behov...Fordelen med teutonia vogna er at man kan ha barnet mot seg i sportdelen.
Mrs. Bouquet Skrevet 26. april 2008 #21 Skrevet 26. april 2008 Jeg snakket om tfk og teutonia. Jeg liker designet på teutoniavogna mye bedre så jeg hadde uten tvil valgt den.
ory Skrevet 26. april 2008 #22 Skrevet 26. april 2008 Hei, Vi har bestemt oss for Teutonia S3, synes den er kjempefin. Noen som har tips til hvor man får den rimeligst?
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 26. april 2008 #23 Skrevet 26. april 2008 Hei Joam..sjekk ut www.lilleprinsen.no Der har de hatt de på tilbud..kjøpte selv på tilbud på reflex..men jeg kjøpte 2007 modell.. for jeg vil ha soft bag...
Dr Mcstuffins Skrevet 26. april 2008 #25 Skrevet 26. april 2008 Hei :-) Kunne gjerne tenkt meg TFKen... Eneste bakdel som jeg ser det er at sportsvogndelen ikke kan snues sånn at ungen blir vendt mot meg... Men uansett vogn tror jeg du får en god en!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå