Guttebaby:) Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Jeg kunne virkelig tenke meg dette, spesielt nå som dollaren er så lav, men synes denne netthandelen er så skummel. Kan dere hjelpe meg litt? Lurer på hvor mye man kan handle for før varene blir sjekket i tollen(for da koster det mer?) samt hvor mye det koster å få varer tilsendt til Norge.... Blir misunnelig å folk som kan dette;) Skulle gjerne lest meg til det, og har forsøkt, men engelskkunnskapene er dsverre for vage:(
PopUp Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Du kan eneklt se hvor mye de enkelte tar i porto ved å endre feltet "shipping to" (høyre side, ved prisen) til Norway. Og man kan handle for 200 NOK (+ frakt) uten at det blir toll på det.
Guttebaby:) Skrevet 23. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2008 Hvor mye er tollen på da? Om man skulle handle for mer? Skumle saker....
*LLL* - har blitt tobarnsmor! Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Det er vel også sånn at når du handler fra en privatperson så sender de det som "gave" og da blir det ikke toll i det hele tatt...
PopUp Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Det må man be spesielt om, ikke alle som gjør det da heller. Teit igrunn!
Gjest Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Jeg handler masse på Ebay. Først og fremst, det er slett ikke alle som sender til Norge. (da bruker du følgende; www.jetcarrier.no) Når det kommer til toll og moms, spør selger om å merke ting som koster under 1000 kr som gave, slik slipper du toll og moms. Evt, dersom prisen er over 1000 kr så kan du også spørre om de kan sette verdien under 1000 OG som gave. (masse penger spart på selgere som gjør det!) Utover det er Ebay meget enkelt i bruk, dersom det er noe spesielt du er ute etter anbefaler jeg å bruke "bid-assistant" fremfor å by på flere like produkter selv og risikere å sitte igjen med flere produkter:) Lykke til med shoppingen!
Guttebaby:) Skrevet 23. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. april 2008 Hmmmm.. så hvis jeg skal kjøpe produkter der for OVER 200( tingen min kom på ca 600, så kan jeg krysse av for gave? så slipper jeg tollen? Gurimalla... Her må det inn med teskje:S
Gjest Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 Du må spørre selgeren om han/hun er villig å sette det som gave på papirene på pakken:) Gjør det gjerne via notatfeltet i Paypal dersom du betaler med det:)
Yo&La+spire Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 Vil anbefale deg å skaffe deg pay pal, da er betalingen sikrere og du kan få pengene tilbake dersom du ikke får produktet. Mye å sette seg inn i ja, men mye penger å spare på å kjøpe med dollar nå! Lykke til:)
Guttebaby:) Skrevet 23. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 23. april 2008 Hmm.. Hva er pay pal og hvordan skaffer jeg meg dette? Så deilig å høre at dere er aktive der inne for da vet jeg at dette er trygt:) Hvor mye ligger frakt grensene på da? Skjønner jo at det avhenger av vekt, men sånn middels ting.. Lurer nemlig på å kjøpe den nye ammepumpa til avent ... hihi.....
Guttebaby:) Skrevet 23. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. april 2008 Nå har jeg nå klart å skaffe meg pay pal;) Men hvor finner jeg den pay pal code for å verified denne kontoen?? Får jo ikek brukt den uten denne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå