Gjest stockholms tjej Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Leie/beveg.- p80 Fl/min -Tp Med. +/- 36,5 jag fattar inte vad detta betyder? er det noen som gjør det?
Mage igjen Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Måtte titte på mitt helsekort nå, -Under leie/beveg. står det ingenting, tror ikke de har skrevet på noe her før litt senere hvor barnet legger seg litt mer "til rette" på mine to andre barn. Det skal jo stå om barnet ligger i hode/sete/tverrleie og om hodet er festet eller ikke. Jeg er i uke 18, så det er litt tidlig... - Under Fl./min står det en + for første gang jeg hørte hjertelyd, og 147 for andre gang (pulsen til babyen) (legen skrev bare + første gang fordi vi hadde hørt den, sjekket ikke hvor rask pulsen var da) - Under Med står det bare minustegn hos meg... vet ikke hva det betyr.... Litt rart de er så ulike da... hmmm
Mamma mjaua Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 ja, under leie/bev står det ingenting på meg (er 23+5). det er visst hvordan babyen ligger fl./min er fosterlyd/pulsen til fosteret. der står det 157 og 162 på meg. med. er medikamenter, der står det minustegn, aiden jeg ikke bruker medisiner.
Gjest stockholms tjej Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 oki=9 men fikk ikke svar på noe av mine så jeg dytter lite her og ser viss noen vet va det betyder=)
jippii Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Tror nok at noen har fylt ut feil på helsekortet ditt. Leie/beveg.- er hvordan fosteret ligger i magen din. Av og til bruker de bokstaver (H-hodeleie, HKF-hodekrans festet, HF-hode festet). Andre bruker å tengne hvordan fosteret ligger. Fl/min- er hvor raskt hjerte til fosteret slår. Med.+/- - er om du går på medisiner under svangerskapet. Gjør du det, skal det stå en pluss der. Går du ikke på medisiner skal det stå ett minustegn der.
Gjest stockholms tjej Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 men jeg ser jo at de andre står det 140 og 160 på fl./min tror jo ikke at de bare skrivit fel når de ikke står et tall en gang....de står jo tydligt Tp og jeg tar ikke noen medesiner så vet ikke hvorfor det står 36,5 der. uansett så får jeg vel vite de når jeg ska til legen neste gang.
Mamma mjaua Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 du tror ikke at Tp står på en rad vedsidenav med 36,5 under? kunne jo stått for temperatur 36,5 grader?
Mamma mjaua Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 og p80 betyr aat pulsen er på 80? stemmer dette med det du fikk vite av legen? bare gjetter jeg.. men kunne det være sannsynlig? at de bare har skrevet det på litt "feil" sted, og derfor skrev Tp og P foran tallene?
Gjest stockholms tjej Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 ja de er nok muligt kanske=) jeg får nok vite det når jeg ska til legen neste gang=) takk for svaret=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå