Gå til innhold

Unger som ikke vil ha middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere?

Våre er så lite gira på middag - nesten samme hva vi skal ha - at jeg nesten har lyst til å slutte å lage middag i det hele tatt.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår har vært litt sånn tullete i perioder. Men vi bare fortsatte å tilby middagen som vi spiser. Noe annet blir jo bare teit. Om han ikke vil ha så kan han vente med å spise til kveldsen. Han får ikke noe annet eller egen mat om han ikke vil ha middag.

Men han er 19 måneder og skjønner litt av dette da. Og han er ikke tynn og skranglete, så han klarer seg fint, spiser som en hest resten av dagen:)

Gjest armagedon
Skrevet

jeg orker ikke å styre i forbindelse med måltidet lengre, så her serveres det middag kl 1600, liker de ikke middagen får de brødskive, frukt, el, de har nå lært at det lønner seg å spise til dette måltidet for de vet av erfaring at det ikke severes noe før kveldsmaten igjen, vi har hatt noen runder og jeg var dritt lei av at det skulle spises til alle døgnets tider og gjerne bare litt i gangen.

nå er det mat 4 gang i døgnet, pluss frukt. de har lært det the hard way, med mye skriking og veldig sultne barn, men det var verdt det:)

Skrevet

Samme her..

De får servert det samme som oss andre, og velger de å ikke spise så lager jeg lite oppstyr rundt det....

Nå er det omtrent over, mini spiser det han får...

Og søstra spiser alt:)

Skrevet

middag her i huset spises sammen, og vil hun ikke ha får hun faktisk gå "sulten" til det er kvelds...

dersom vi har taco eller noe annet som er sterkt... får hun noe annet..=) (merk helger)

Skrevet

Vi har fire faste måltider hver dag, og den som ikke vil ha får slippe uten diskusjon. Det er jo ikke alt en treåring liker heller. Men det serveres ingenting annet enn frukt mellom måltider da. jeg er ikke begeistret for småbarn som småspiser dagen lang og søler i hele huset..... Vi samles ved bordet når vi spiser.

Men en liten kjeks klokka halv fire er nok til å spolere middagen hvis det ikke er livretten som serveres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...