vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 jeg var hos legen på mandag for å høre om det var noe jeg kunne få mot evt bihulebetennelse, men han jeg var hos (ikke fastlegen) bare kjente at jeg ikke hadde feber, målte blodtrykket mitt og sa jeg skulle bruke nesehorn... og at gravide lett kunne tro de hadde bihulebetennelse... nå har jeg vært totalt tett i nesen siden fredag forrige uke, og på høyre siden av nesen og hodet sprenger det verst. og nå har jeg hatt sykt vondt i høyre tanngard oppe.. det sprenger og jeg er kjempe øm... har null matlyst også... vil bare bli frisk jeg hva kan jeg gjøre for at dette skal gå over fortere? og hvor lenge kan man ha bihulebetennelse? ikke funker saltvann heller og har tatt nesespray i så mange dager som er mulig nå
mosegrisen Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Vel, det er jo ikke så forferdelig å bruke penicillin når man er gravid om du er så dårlig. Amoxicillin foreksempel går helt fint å ta, det er lang erfaring med bruk under svangerskap. Gå tilbake til legen og krev hjelp:)
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 23. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2008 kan jo legge til at jeg bruker 2 doruller om dagen på å snyte meg, noe som har resultert i at høyre siden av nesen som er verst, har hovnet opp mye og er kjempøm.. og hver gang kommer det blod... syntes skikkelig synd på meg selv om dagen for jeg er faktisk ALDRI syk så jeg kan få penicillin for dette? *ringe legen ja*
mosegrisen Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Det er utrolig viktig at du er forsiktig med både nesespray og å snyte deg, spesielt det å blåse hardt når du snyter deg. Dette fordi alle sånne aktiviteter irriterer slimhinnene og fører til en kraftigere opphovning. Kan godt hende at du bare er tett, men om du har vondt i tennene er det ofte et tegn på bihulebetennelse (eller tannpine). Tips: Blåse forsiktig når du snyter deg og drikke timian te (smaker ikke godt men hjelper)
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 23. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2008 tannpine har jeg ikke fordi jeg er veldig flink med tannpuss siden mamma er tannlege.. hehe og når det letter litt i nesen letter også trykket i tennene... men det sprenger enda veldig :S men jeg har ikke vært spesielt forsiktig med å blåse løst, jeg har liksom tatt i hver gang og det blir jo liksom ikke tomt,. sorry men er bare fortvilet over at det aldri gir seg... men da prøver jeg å være mer forsiktig nå fremover for kanskje hevelsen synker... takk for svar
anni:-) Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Jeg har nettopp fått penecillin for bihule betennelse, kan love deg at saltvann hadde ikke hjulpet meg. Har vært dårlig i 3 uker nå prøvde med saltvann men der var ingen effekt, men fikk piller for 2 dager siden, og er bedre enn på lenge. Jeg ville tatt kontakt med en annen lege og fått en resept. Pennecillin har ikke noen innvirkning på barnet, og jeg fikk til og med lov av legen min til å bruke nesespray for barn he he. Lykke til og god bedring:-)
*Super*Mamman* Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Ta deg en ny tur til denne legen du, eller evnt dra på øegevakta! God bedring:)
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 23. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. april 2008 annie: det hørtes jo bra ut at du endelig føler deg bedre da... skal til legen imorra 1230 og kreve penicillin.. hehe.. orker ikke ha det sånn her altså forresten. han legen jeg var hos nevnte ikke penicillin, men antibiotika faktisk..
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 23. april 2008 #11 Skrevet 23. april 2008 Heisann. Min bihulebetennelse varte i ca.2,5 mnd. Jeg fikk først Apocillin, men den funket ikke. Fikk en ny, Amoxillin, og den funket. Takk og lov for det. Den verste tiden i mitt liv. Grøss for en hodepine..... ( Be legen ta en CRP, så ser du om du evt har en bakteriell infeksjon. Ikke greit å gå slik å ha vondt!!! Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå