Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Jeg har en sønn på 10 uker, vi har ikke latt han sovne i sin egen seng eller noe noen gang siden han kom til. Byssa, bært han i søvn, og har samsovet hele tiden og det skal vi fortsette med. Igår og idag har vi lagt han i vugga si når vi så han var trøtt og der har han sovna 3 ganger helt av seg selv. Vi har bare lagt han, visst oss i rommet slik at han ser vi er her, også har han sovna! Og mamma, svigerforeldre og søsken bare; MEN KJÆRE DERE!! hvis dere ikke slutter med den bæringa, byssinga og samsovinga så får dere aldri fred, da må dere bære til han begynner på skolen.. Han blir så bortskjemt, dere gjør dere selv DEN bjørnetjenesten nå, OFF a mei osv!! HA!!! der får dere den!! Og en enda bonus!!!!!! Lillegutt lo til meg idag! Hjertet mitt SMELTER!!! Han har prøvd å le i flere dager nå, men det har ikke kommet noen lyd bare smil med åpenmunn og noen prøve-latter, men idag LO han litt ååååååe... jeg er forelska!!!!!!!! ;D
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 babyer blir ikke bortskjemt av kjærlighet!!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Ja, ikke hør på alle de teite rådene som ble gitt på 70-tallet! Det er din unge og du bestemmer. Mor vet best:) (Og om man i ettertid ser at man burde ha gjort ting annerledes, så vet man ihvertfall det til nr 2:)
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Ja det er det vi sier hver gang! En baby kan ikke bli bortskjemt! Vi skjemmer han ikke bort, vi gjør han trygg! Men nei.. bortskjemt i deres øyne, også sier de; jaja, dere får gjøre det som dere mener er best nå så lærer dere nok til neste gang.. Gleder meg til de spør neste gang om vi bysser like mye og om han fortsatt ikke sovner av seg selv. Jo vi bysser hver dag, også sovner han også av seg selv! Må si jeg godter meg nå! Og i tillegg ler han til meg;D hihi Vi gjør nok feil, og det kommer vi til å gjøre bestandig, men dette mener jeg er helt rett av oss! HI
Shinyogsmåen Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Har gjort det samme som deg.Må jo si jeg har vært litt nervøs når man hele tiden får høre at dette kommer ikke til å bli lett senere. Så ble jo litt overrasket når jeg la en trøtt liten gutt ned i sengen sin, regnet jo med at han skulle gråte. Nei, han bare pludret litt for seg selv før han sovnet =)
Aibell Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Jeg tror også på å fylle dem med nærhet og trygghet. Jeg er stolt av at barnet mitt er "bortskjemt" på slikt, da tenker jeg at jeg har lykkes. Vi bygger grunnmuren nå, og den bør fylles med gode opplevelser! Jeg er glad du føler du gjør det riktige! Det er trist at det med å distansere seg fra babyen har blitt sittende som nedfellt i vår kultur, jeg opplever det som nærmest naturstridig, jeg.
Yo&La+spire Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 hmm....eg begynner å lure på om det bare er en myte eg, at barn som blir bysset og bært blir bortsjemte og vanskelige senere? Vi har byssa og bært siden snuppa var lita, og hun sovner også helt fint av seg selv:) Har aldri hørt om noen andre som har problemer fordi de har gjort det heller.... Men så fint at noen tør å stole på seg selv og ikke bare høre på hva alle andre sier;)
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 Så bra at dere har gode opplevelser med dette dere også! Jeg tror det er en myte iallefall. Jeg tror på det å gjøre han trygg på oss og verden hjelper. Jeg vet at ikke alle legge-episodene blir like lette, men jeg tror ikke han har sovna av seg selv de 3 gangene nå uten at han har vært trygge på oss. Det er en skikkelig god følelse og stole på seg selv og "lykkes" For når alle og enhver har en mening om hvordan vi skal gjøre dette og kommer til å feile når vi gjør det på vår måte, så er det jo lett å gjøre det som de andre sier. Jeg har iallefall lett for å gjøre det. men dette var jeg helt sikker på at vi gjorde rett. Nå som jeg har roa me fordi "alle mine" tok feil, så synes jeg nesten det var trist at han sovna av seg selv. hehe..
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 Babyer blir ikke bortkjemt, men trygge
Yrha Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 Jaaaa! Så godt å høre! Vi opplevde det samme Vi må alle bli flinkere til å svare 70-talls mødrene med disse 'lære seg å ligge alene' og 'godt av å skrike' og 'har du ikke miste melka enda???' - kommentarene. De må jo skjønne at ting forandrer seg!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #11 Skrevet 23. april 2008 blir ikke bortskjemt,men viss noen gidder og bysse mye,så er det fint!!!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 23. april 2008 #12 Skrevet 23. april 2008 Dette har jeg også troen på, at disse ungene blir bare tryggere av denne kjærligheten de får som små. Det er da helt naturlig at de skal være inntill sin mor (og far), slik som alle andre dyrearter i verden. Pattedyr altså.. Gjør det man føler er naturlig, er det for de fleste å gi de nærhet så mye som mulig. Det er ikke å skjemme bort spør du meg..
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #13 Skrevet 23. april 2008 Ikke min definisjon på å skjemme bort nei... Tenk så hjelpesløs dem er når dem kommer til verden. selvfølgelig skal jeg bysse å bære å kose og samsove så han blir trygge på oss. Jaja, så får de bare leve på 70 tallet da selv om vi faktisk er i 2008 og VET at babyer kan ikke bli bortskjemte.... Nå skal jeg bysse babyen min i søvn! ;D HI
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #14 Skrevet 23. april 2008 mange som ikke mener bortskjemte,men bysser man babyene mnd etter mnd i lange tider får og roe ned ungene,så vil babyene mest bare bli bysset.Kontakt,ligge i armene,trøste kose er ikke problem.Ikke sikkert,men.Men alle gjør sitt og det di vill.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #15 Skrevet 23. april 2008 ingen blir bortskjemt med mye kjærlighet nei, men pass deg for å ikke banke i bordet når du kommer med uttalelser. de små forandrer seg så veldig fort. det som gikk bra i går kan være umulig i morgen
Gjest Skrevet 24. april 2008 #16 Skrevet 24. april 2008 Lillemor er også veldig glad i å bli kost med til hun sovner, å sovne med melk i munnen og mens hun blir byssa, men hun sovner like greit på egen hånd også Så ikke nødvendigvis at man blir avhengig av stimulans, nei! Heia morsinstinktet!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #17 Skrevet 24. april 2008 Det skrev jeg også i et innlegg over, at selvfølgelig vet jeg at det ikke blir like lett hver gang, men andre påstår det blir en umulighet når jeg har byssa i 10 uker. men.. nå har han sovna for 4 gang i vugga si (av 5 forsøk på 3 dager) så det er slettes ingen umulighet. Så jeg skal ikke ringe dem å fortelle dette, hehe.. måtte bare fortelle dere det Det pussige er at jeg savner han nå som han ligger i vugga si, hehe.. vant med å ha han i fanget konstant men selvfølgelig godt også, for da kan jeg sitte på nettet litt og notere i baby boka hans, og planlegge litt dåp å ha begge hendene frie
camillah 2 små Skrevet 24. april 2008 #18 Skrevet 24. april 2008 Det er sant, babyer blir ikke bortskjemt av kjærlighet! Spesielt de første månedene må jo babyen få masse kos og kjærlighet for å bli trygg. Pupp, byssing og samsoving er bare kjekt, egentlig. Når babyen blir 6-7 måneder er kanskje historien en annen... Jenta vår sovnet av seg selv helt til hun ble sju måneder nå i påskeferien. Da ble hun rett og slett skjemt bort siden hun lå i fremmed seng og måtte bysses. Etterpå våknet hun hele natta gjennom... Til slutt måtte vi bite i gresset og lære henne å sovne av seg selv. Nå er hun åtte måneder, og sover hele natta gjennom, fra halv åtte om kvelden til halv åtte om morgenen! Flink jente! ;o)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #19 Skrevet 24. april 2008 ja det blir en annen sak! men de mener at babyen min ikke er nyfødt å "baby" lengre, derfor mener de han er bortskjemt.. stakkars gullet, 2 mnd, jo han er min lille baby enda ja! Flink jente du har da Sikkert godt å få voksen tid på kveldene nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå