Kvitrebekk Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Vi trenger ikke plass før i februar pga svangerskapspermisjon. Fikk beskjed om at de ville kun prioritere de som trengte plass fra august. Vi som har født over nyttår og da ikke trenger plass før i vårhalvåret vil ikke bli vurdert fordi det er for få plasser i forhold til innsøkte barn. Er ikke dette litt urettferdig? Jeg skjønner jo at det er kipt å la en plass stå tom i noen måneder, men vi trenger jo like mye barnehage når permisjonen er ferdig vi som de som føder på høsten! Er ikke alle som har mulighet for barnepass eller dagmamma. Kan dette virkelig stemme??? Huff. Da har vi et problem i hvertfall :-(
mamma&urokråka Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Det er desverre sånn.. Skikkelig kjipt. Men det er sånn at det har x antall plasser til barn på 1 år, 2 år osv. på småbarnsavdeling. Så hvis en 1 åring fyller 2 år i ferbruar, er det kanskje en ledig plass til dere.. Sånn er det i allefall i den barnehagen moren min jobber i. Regner med at det er likt for alle, siden den er kommunal..
Minnie Mom Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Jenta vår er født i januar og vi har samme problemet. Sånn er det dessverre.... Valget står mellom dagmamma evt være hjemme uten lønn i 6 mnd.....
maisel Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 slik er det her også. gutten min er født i desember. vi måtte bare søke barnehageplass no til hovedopptaket i håp om å få en plass. i går fikk vi tildelt plass, men må da begynne å betale allerede fra august. vi er avhengig av en plass fra nov også så vi tør ikke å gi plassen fra oss heller, mne skikkelig surt at vi må betale for mnd vi egentlig ikke behøver bare fordi at det er for lite barnehageplasser til barn under tre år her vi bor. ser ut som man må planlegge å føde barn i juli-sept for at det skal passe med barnehagesøking for den enkelte... helt sykt spør du meg.
mamma&urokråka Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Gutten vår er også født i januar. Vi har søkt fra januar vi. Det er visstnok full barnehagedekning i kommunen vi bor i, så vi får se da. Jeg studerer over nettet, så hvis vi ikke får plass er det ikke helt krise, da får jeg heller lese på kveldene når pappan er hjemme..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå