Bette-liten+<3<3 Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Vil gjerne høre deres erfaringer. Hvor langt var du i modningsprosessen? Hva gjorde de i undersøkelsen? Hva skjedde i etterkant? Ble du satt i gang? Sitter her 1 uke på overtid, og er rimelig lei. Livmortappen er ikke helt avflatet enda, så kan ta en stund enda. Begynner å bli bekymra for at jeg må gå lenge over og presse ut en stor unge tilslutt. Samtidig er jeg redd for at morkaka ikke skal fungere som den skal. Den får jo nedsatt fungsjon etterhvert. Må jo nevne at jeg ellers er frisk og rask, og har hatt lite plager gjennom svangerskapet.
Mammahjertet Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Jeg har ikke vært på denne gangen, for jeg er ikke over termin enda, men jeg var på plenty da jeg var gravid sist. På overtidskontroll da tok de ultralyd og sjekket str på barnet, blodgjennomstrømning i navlestrengen, og så på morkakefunksjon. Jeg var også til ctg registrerin (der de setter sånne bånd rundt magen din som måler evt rier og hjertelyden til barnet, pluss at de registrerer babys bevegelse). I tillegg sjekket de modning og spurte om formen min osv. Jeg ble den gangen anbefalt at fødsel kom igang av seg selv, når jeg var 14 dager over fikk jeg selv velge om enn med litt press, om jeg ville prøve å vente to dager til, og til slutt den 16. dagen ble jeg lagt inn og fikk modningspille. 20 min før jeg var 19 dager over termin kom babyn. Ingen igangsettingsting funket spesielt godt på meg. Fikk to doser med modningstabletter, de tok vannet og jeg lå med drypp hele fødsel som tok 12 timer etter at riene begynte å komme (lang til å være indusert). Hadde jeg fått valget igjen, hadde jeg likevel valgt det samme da min erfaring hvertfall er at igangsatt fødsel ikke er noe å trakte etter. Jeg husker egentlig bare at jeg klamret meg til sengen, ikke kunne røre meg og hadde mer enn nok med å puste. Lykke til! Mitt barn var forresten ikke stort, men det er jo blant annet noe de kontrollerer på overtidskontroll da. Mitt råd er faktsik å stole på kroppen og på helsepersonalet.
Bette-liten+<3<3 Skrevet 23. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2008 Tusen takk for svar! Håper på enda flere!
tonnil Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Dytte på denne =) Når drar man på overtidsvurdering? Og hvor? Hvem gjør det? Er 4 dager over termin i dag, og lengter veldig etter å få ut Tarzan =)
**Ma** Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Du drar på det sykehuset du skal føde på, 14 dager over termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå