Gå til innhold

hvor i verden er månen og stjernene store?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært et sted der de var større, men jeg vet at de kan bli ganske svære i noen land - men hvilke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo avhengig av hvor du er til hvilken årstid og på tid av døgnet... Altså hvor nærmere du er månen. Det er ikke et spesielt land som er nærmere. Men jorda som roterer og avhengig av døgn og årstid kan du komme noe nærmere

Skrevet

Men hvor er ekvator da? *dum*

hvilke land ligger nærme ekvator?

Skrevet

Har du skulket geografi timen din?? Finn deg en globus eller atlas og slå opp du nå....

Skrevet

hehe har aldri hatt geografi på skolen!!! og joda har gått både grunnskole ungdomskolen og vgs...

atlas har jeg ikke! ikke globus heller.....

hvis du vet hvor det er, har du vel ikke noe problem med å fortelle meg det?

Skrevet

ekvator er midtlinja rundt jorda på globusen..;)

Skrevet

He, he, går det an??

Du kvalifiserer for erstatning for tapt skolegang hvis det der er sant.

Saksøk noen!

;-)

Skrevet

Månen og stjernene er store overalt på jorden. Når månen ligger lavt på himmelen så vil atmosfæren bryte lyset på en annen måte, enn når den er høyt på himmelen. Har ingenting med avstand å gjøre... Så at den ser større ut, er kun en illusjon.

Skrevet

det er faktisk helt sant.... jeg har ikke hatt geografi på skolen! husker jeg hadde mange diskusjoner med mijn far da jeg var mindre, for jeg kunne såpass lite... hehe. han ble ganske irritert på skolen, men.... sånn er det nå desverre.

når jeg var 14 trodde jeg afrika var et land!*ler*

Skrevet

Ho, ho, hvor er ekvator? Nei, unnskyld meg, nå var jeg visst slem... Hvis du ser på månen, når den står lavt på himmelen og er nærme jorda, altså tidlig på kvelden, er den ofte utrolig stor og flott, og nesten oransj. Litt som en kjempestor appelsin. Jeg blir helt betatt mange ganger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...