Gå til innhold

Drama i heimen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår slapp hamsteren unna med et nødskrik - bikkja fikk et ubevoktet øyeblikk sammen med buret og fikk av topplokket og veltet hele herligheten utover.

Da jeg tittet inn i kjellerstua, satt en klissvåt hamster inne i et hjørne, og bikkja sto en halvmeter unna og betraktet rariteten med hodet på skakke. At hamsteren ikke satte livet til av hjertestans(eller verre ting) da eller i løpet av natten er bare et under - den eneste delen av dyret som ikke hadde vært inne i hundekjeften var hodet. Og gjett om eieren gråt...!

Både jeg og gubben var like lykkelige som revungen over at det endte godt, men det aner meg at det blir trist den dagen hamsteren vandrer; den er snart to og et halvt år og begynner vel å nærme seg den alderen hamstere har fått tildelt... c",)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en eksistensiell opplevelse for vesle hamster! Det står respekt av at hamster stadig er på beina etter å ha vært skvikeleke.

At bisken sikkert er snill og bare litt nyskjerrig har sikkert ikke vært beroligende der hamster satt med dasken mot drøvelen og tittet ut mellom lange tenner. :-)

Lever hamstere så kort? Jeg hadde hatt lyst på en hamster - men ikke om de er på kloden i kun kort tid, da.

Håber hamster-eier klarer tilgi bisken sånn etterhvert :-)

Skrevet

Bikkja er tilgitt! Men jeg ler helt hysterisk hver gang jeg tenker på at de små hamsterbena krafset rundt på tunga til hunden! c",)

I dyrebutikken sa de at hamstere bli ca to år, så dyret vårt er nesten på overtid nå i forhold til det.

Men kanskje det er marsvin du tenker på? De er litt større, og lever ltt lenger og er nok også litt mer sosiale enn hamsteren, som er et nattdyr.

Skrevet

Uff da. Heldigvis gikk det bra for dere.. Husker den gangen min kjære lille Dachs fikk los på naboens kanin som tilfeldigvis var ute i hagen løs.. Jammen fikk de fart på seg begge to, og det var litt av en gjeng som til slutt samlet seg for å redde denne stakkars livredde kaninen fra en "løpsk" Dachs.

Det gikk bra til slutt, men naboen fant fort ut at det var på tide å ta praten med barna om at våre kjære dyr lever desverre ikke evig. Det er sårt og det virker så urettferdig.

Skrevet

Marsvin er da slike hybelkaniner med raske bein - så det var liksom ikke het tingen for meg. Også laver de så skvikete lyder. Hamstere, deriomt, har så søte holde-hender og så virker de å være litt mer ... ehh.. begavet enn marsvinet.

Men bare 2 år, altså? Hmm.... det er jo ikke så lenge, da. Deres hamster er jo en slagt metusalem da, når han er 2,5. Tenk å være så gammel og ærverdig og så bli utsatt for et slafsende overgrep :-)

Skrevet

Jeg har også Dachs! Hun klarte å snappe min gamle dvergpappis i stjerten - og det var egentlig gjort imponerende raskt der han fløy forbi.

Dvergpappis har 15 års erfaring med å plage hunder, så han kvitterte bare stille og rolig med å bite seg gjennom leppen til Dachs'en.

Siden har det vært våpenhvile i heimen. Barna har fått erfare at dyrene ikke er hos oss for bestandig - og selv om det er sorg og savn, så takler ungende det greit synes jeg.

Skrevet

Hm, nå har jeg vært på kvasir og funnet ut at normal levelader er 2-4 år. Så hvis man steller pent med den og ikke utsetter den for hardhendt behandling eller psykiske påkjenninger, kan den sikkert bli fire år. Løp og kjøp!

Krever ikke mye stell heller, og greier seg fint hjemme alene en helg! c",)

Skrevet

Hihihihihi..................jeg må innrømme at jeg begynte å fniiiiise når jeg leste dette........og synes jeg ser det levende for meg:-)

Godt det gikk bra da, tross alt:-)

Skrevet

Fint at du fniser - det var meningen! c",)

Skrevet

Hi hi, det hadde vel ikke vært morsomt med et fatalt utfall, men en sånn nestenulykke er jo morsom da :-D

Her var det også drama i går. En av fiskene så sitt snitt til å hoppe ut (hvorfor det, mon tro???) av akvariet som noen hadde latt stå åpent. Jeg var sammen med lillebror da jeg så det og sa "Æsj" og plukket en stiv fisk opp og gikk på badet for å kaste den i do. "Æsj mamma, den var skitten. Du må vaske den" Da jeg sa at den var død, ga det ingen gjenklang, så jeg sa den var ødelagt og skylte den ned i do. Flere timer senere var det fortsatt småsutring "Mamma, den var ikke ødelagt, den var skitten!"

Forståelse for døden er nok et stykke unna her i huset...

Skrevet

Kan få ettpar kattunger av meg???? Så kan dramaet bli fullendt:=)

Skrevet

Deilig Snulderhumor:-)

Svart og herlig:-))))

Skrevet

Min styrke her i livet vettu;=P Litt svart humor har fått meg igjennom det meste!

Skrevet

Ja det hjelper godt når det røyner på!!! Men er en kunst å håndtere og du er dyktig:-)

Skrevet

-oj oj, godt for vesle herr(?) Hamster at dette enda bra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...