Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Ble litt paff i går. Møtte på en gammel klassevenninne jeg ikke har sett på flere år og ble stående å prate en stund. Vi er begge 26 år, men har levd livet så ulikt som det er mulig tror jeg. Hun har tatt litt studier her og der før hun begynte å jobbe i en klesbutikk hvor hun nå er daglig leder i sin butikk. Hun har reist en god del, er singel og leier en leilighet nær sentrum av en by. Jeg på min side er gift, har 3 barn, tatt 5 års høyere utdanning og akkurat begynt å jobbe "på ordentlig" nå så jeg er ganske ny i arbeidslivet, har jo så klart hatt småjobber før da. Vi eier eget hus litt landlig til og bil og jeg har reist litt, men ikke så mye at det gjør noe og mest klassiske turer til det fine landet syden ;-) Uansett, vi kom litt inn på dette og hun gamle klassevenninnen min sa hun var så fornøyd med livet sitt og alt hun hadde opplevd og så legger hun til noe i duren: "Ja, er det ikke litt rart å ha mann og barn nå liksom, føler du ikke at ikke har oppnådd noe når du bare må være hjemme med unger og sånt?" Holdt seriøst på å få hakeslepp. Ikke oppnådd noe???? Hva er å finne seg en mann, få tre barn, ta 5 års utdannelse, skaffe seg hus, jobb osv for noe da? Må man virkelig ha reist jorden rundt og blitt daglig leder for å ha oppnådd noe i livet? Ble helt satt ut jeg, men fikk nå samlet meg og med en latter sagt at vi har nok et noe ulikt syn på hva det betyr å oppnå noe i livet. Men tenkte på det etterpå, er det slik folk ser på en når en velger å få barn tidlig, prioritere utdannelse og familie osv? At da oppnår man ikke noe i livet?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Enig med deg, dere har totalt forskjellig syn på hva det betyr å oppnå noe i livet! Siden jeg holder til på DiB synes jeg du med 3 barn har oppnådd masse masse i livet...
Gjest Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 I den sammenhengen var det jo hun som ikke hadde "oppnådd noe særlig". Ingen som elsket henne og husker livet hun har levd sammen med dem, ingen barn og ingen varige spor. Jeg ville ha sprekket av stolthet om jeg hadde fem års utdannelse, tre barn, mann og hus! Jeg har ett barn, mann og borettslagleilighet, og siden jeg er 24 er jeg rimelig fornøyd med det! ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå