2 søte prinsesser Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Hvordan oppfølging får dere nå? Fikk alvorlig svangerskapsforgiftning sist og ble lagt inn på sykehus 34+0 og fødte 35+0 ei lita jente. Litt redd for å få det igjen - var fryktelig kjedelig å ikke være 100% i stand til å ta meg av henne den første tiden. Vi lå på sykehuset i 11 dager...
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Ja, jeg har hatt svangerskapsforgiftning i mitt første svangerskap. Det begynte så smått i uke 34. Var da hos fastlegen min for å måle bt, urin og ødemer annenhver dag. I uke 37 ble jeg innlagt og når verdiene steg slik at det ble påvist alvorlig sv.skaps.forgiftning ble jeg satt igang. Sønnen min ble født i uke 38. Fastlegen min sier at det er svært usannsynlig at en får svangerskapsforgiftning tidligere enn en fikk det i forrige svangerskap..men jeg har lest her inne at noen har opplevd det. Det er jo heller ikke sikkert at vi får det igjen, vi har like stor risiko for å få det som en hvilken som helst førstegangsfødende. Det er veldig sjeldent at en andregangsfødende som ikke har hatt det første gang får det i sitt andre svangerskap, så vi har større risiko enn dem. Tror de er ekstra påpasselig når vi bikker uke 30, da får vi nok ekstra oppfølging..jeg er veldig bevisst på hva jeg skal se etter og kommer nok til å mase litt ekstra på slutten hvis jeg ikke føler jeg får nok kontroller, så er ikke så bekymret for det!! Lykke til:-)
2 søte prinsesser Skrevet 23. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2008 Var hos legen i dag ønsket å få tatt blodtrykk så tidlig som mulig og det var super bra. Fikk bekreftet at jeg vil nok bli fulgt opp som en første gangs fødende og kanskje litt til. Godt å vite! Og ettersom det er samme far til begge barn øker vistnok også % for at man får det igjen... Men det behøver heller ikke bli noe. Veldig individuelt og det vet jo ikke hvorfor man får det heller
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Nei, det er en gåte det der med svangerskapsforgiftning..Så bra at du har fint blodtrykk, det er et kjempebra utgangspunkt!! selv har jeg et trykk som er litt høyt også når jeg ikke er gravid, og det er jo en faktor som øker risikoen også + at det er samme barnefar.. Jaja vi får håpe vi går klare:-) er noe en helst vil unngå, ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå