Gjest Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Hvorfor er det en "linning" før det blir strikk som ikke er elastisk? Hvorfor er det ikke mer muligheter for å regulere ting på en mammabukse? Hvorfor er det sånn at mammabuksene mine passer når jeg står og går, men strammer når jeg sitter? Jeg synes dagens mammabukser er særdeles dårlig laget, og har alltid problemer med at den kanten under strikken blir for stram, mens alt annet på buksa passer. MURR :@ hvorfor er det ikke strikk der også? glidelås? ting man kan ta ut og inn flere hakk? man skal gjerne ha mammabuksa igjennom hele svangerskapet og ting vokser jo. Herregud så lite gjennomtenkt... Bare en liten utblåsning fra meg som rett og slett ikke finner gode (og fine) bukser...
vanillaface Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Er veldig enig, vanskelig å finne gode bukser.... Fant en som heter 2 wear i et lin lignende stoff med strikk halveis opp på magen, den er helt nydelig og nå bor jeg i den
ory Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Du satte ord på det du, lilleulv!! Jeg er i uke 28 og har kunnet bruke vanlige klær til nå, men måtte ut og shoppe mammabukser her om dagen. Et helt meningsløst konsept. Hater dem jeg også. Skulle tro de var laget av menn!!! Jeg har gått over til tights og tunika... veldig bra
gamla41 Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Det begynner jo å bli varmt nok til å bruke tights nå, ja.....heldigvis!
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Skriver under på den, lilleulv!! Mammabuksene du finner i "vanlige" butikker er totalt ubrukelige. Problemet mitt er at om buksene skal gå over rumpa, ja så sklir de jo ned når jeg står og går. Hadde et skikkelig raseriutbrudd forrige helg etter å ha gått og dratt opp buksa hvert tredje sekund hele lørdagen MEN-det er håp, hvertfall for oss som bor i Oslo-området. Jeg fant nemlig en butikk som var som en oase med mammabukser forrige fredag! Svangerskapet heter den og den ligger på Majorstua i Kirkeveien, 50 meter over McDonalds. Der hadde de en hel drøss med olabukser, en utrolig behagelig dressbukse og ikke minst hyggelig og hjelpsom betjening. Det var litt dyrere enn H&M (fra 500 og oppover pr bukse) men jeg syns det er verdt det for å slippe og føle meg som en potetsekk... Kjøpte en olabukse og dressbuksa og er storfornøyd med begge
Gjest Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Takk for tipset! Jeg skriver dette innlegget mens jeg sitter i bilen på vei til Svangerskapet
Mamma`n til Trym Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 Jeg har helt gitt opp mammabukser. Jeg har heller kjøpt tights i forskjellige lengder på bena, og har lange topper og kjoler over. Det er bare sånn det må bli og jeg slipper å krangle med kroppen min hver dag.
MaybeAgain Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 Prøv www.denkulemagen.no. Der har de noen svarte bukser som er helt himmelsk. BOR i dem. Eneste buksene som er gode å ha på, og nå er jeg 25 uker. )
Madamina Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 Helt enig. H&M og PoP sine bukser har denne dumme kanten. Dessuten sklir jo buksene bare av. Men Tete-a-tete har bukser med strikk som ser bra ut på. Der finnes også buksen som går under magen og de som går helt over. Basallo har også behagelige bukser. sjekk www.mamasita.no Så får man jo disse brede strekkbåndene på Pop som man kan ha over vanlige bukser med åpen knapp (har ikke testet det ut).. Men tete-a-tete er gode bukser (dyre).
lillespire08+10 Skrevet 23. april 2008 #11 Skrevet 23. april 2008 Jeg bruker en mammabukse fra 2 wear, kjøpt på "Den kule mage", og er kjempefornøyd med den :-) Alle andre bukser jeg har prøvd har vært helt håpløse.. satser på kjole og skjørt snart..
anette&tutta mari :) Skrevet 23. april 2008 #12 Skrevet 23. april 2008 har kjøpt tre bukser på H&M - en olabukse som jeg har sydd om, men nå er den for stor på rompa og i beina.. irr. . . en blå litt baggy bukse som ble for liten etter 2 uker . . og en svart dressbukse som jeg bor i. Synes den var genial, men begynner å kjenne at den strammer nederst der det selvsagt ikke er strikk. Ellers har jeg begynt til tider å bruke mine vanlige olabukser igjen, bare å sette en strikk i livet, og ha laaange gensere/trøyer over.. heldigvis er det snart sommer og tid for tights:D!!
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 23. april 2008 #13 Skrevet 23. april 2008 Så sant så sant! I tillegg så har jeg på en måte mistet livet mitt så buksene bare sklir ned... irriterende og veldig usexy å "sagge" mammabukser!
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 23. april 2008 #14 Skrevet 23. april 2008 Hva slags tights kjøper dere? Spesielle mamma-tights?
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 23. april 2008 #15 Skrevet 23. april 2008 Veldig enig i det, Lille sprette! Prøvde å øse ut min frustrasjon over dette for mamma her om dagen, hvorpå hun svarer at "jaja-du må nok bare venne deg til en litt annen klesstil enn du er vant til fremover" Trodde jeg skulle gå av skaftet jeg!! Jeg har da alltid kledd meg pent og "ordentlig" olabukser/svarte litt penere bukser med en topp/genser/bluse/jakke over. Vel er nok disse klærne litt trangere enn hun bruker, og det er jo naturlig i og med at hun bruker 1 nummer for store gensere stort sett... Men vi snakker ikke sånn fjortisklær med gensere til over navlen altså. Helt vanlig mote egentlig... Klarte å ta meg sammen og sa bare at "jada, men selv om jeg er gravid så kan jeg vel ønske å se bra ut?!?" Knurr
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 23. april 2008 #16 Skrevet 23. april 2008 haha! Jeg vet! Da jeg klagde over at buksene skled ned - så sa min elskede at "det er fordiu du ikek har noen hofter det, kjære" Som om det skulle hjelpe? Følte meg som et stort eple!! hahaha!
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 23. april 2008 #17 Skrevet 23. april 2008 Haha, ja de kan få sagt det!! Godt vi vet det ikke er vondt ment, men fy søren som jeg har lyst til å skade dem innimellom når de klarer å få utav seg sånt (By the way så har ikke jeg heller hofter da!! Mamma pleier å si at jeg har huttefasong rundt livet-klarer aldri helt å bestemme meg for hva jeg egentlig syns om den kommentaren... )
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 23. april 2008 #18 Skrevet 23. april 2008 Det er godt vi vet det ikke er vondt ment Vi får ta det positivt! (selv om jeg ikke tror mamma-bukser sitter bedre om man har hofter)!
HegeAE Skrevet 23. april 2008 #19 Skrevet 23. april 2008 Kva med desse snikkerbuksene som H&M hadde for 5 år sidan. Brukte den mykje under sist svangerskap, men på slutten vart den rett og slett for trang. Og den kunne regulerast i sidene og etter kvart som magen voks..... Men, blir det ein varm sumar, så blir det ein del såkalla sykkelbukser....
Gjest Skrevet 23. april 2008 #20 Skrevet 23. april 2008 tights og tunika på meg også...:)ellers går det i usjarmerende joggebukser,..
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 23. april 2008 #21 Skrevet 23. april 2008 Bukseseler tror jeg hadde vært tingen!!!
bittelill Skrevet 23. april 2008 #22 Skrevet 23. april 2008 JAAAA! Jeg har samme problem. Har en dongeribukse fra H&M som jeg har vært veldig glad i, men nå strammer den fælt under magen Jeg er 24+3 og fortvilet, har prøvd å finne bukser med strikk men det er såååå dårlig utvalg. Jeg kjøpte den linbuksa på Vero Moda som jeg så ble anbefalt her, ikke gravidbukse men lav med strikk i livet. Ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke lyst å gå i tights Tenkte jeg kunne finne noen finere joggebukser, men har ikke funnet noen enda. Må jo se LITT presentabel ut på jobb... Jeg tar også gjerne imot tips.
Gjest Skrevet 23. april 2008 #23 Skrevet 23. april 2008 Hihi, prise seg lykkeleg over "slaskestilen" min med joggebukse, og til sommaren blir det skjørt med strikk og kjolar;) (og adidas shorts til mi søsters store forargelse:P) Blir verre når oktober nermar seg, finns det stilongs for gravide mon tro?
Miss Dynamite Skrevet 23. april 2008 #24 Skrevet 23. april 2008 her i tønsberg er en super butikk, meg og magen!! der har de mamalicious bukser (eller hvordan det skrives) og de er perfekte!!! ikke sånn langt oppå magen, og kan brukes i tiden etterpå og, og veldig bra pris! storfornøyd!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå