Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var 17 år begynte jeg med fluorskylling en lang periode. Tannlegen min anbefalte meg det siden jeg plutselig hadde hatt mange hull på kort tid (7 hull på 2 år, jeg hadde ikke hatt hull før jeg var 15 år). Jeg hadde hatt mange hull på kort tid og hadde også ellers mange begynnende hull her og der. Og da anbefalte tannlegen meg å bruke daglig fluorskylling en periode, og det gjorde jeg med glede. Jeg husker at faren min oppdaget at jeg hadde begynt med fluorskylling, og da begynte han å gi meg en preken om at det var bare tull og unødvendig å bruke fluorskylling når vi har fluortannkrem. Jeg husker jeg ble forbanna på pga dette, fordi tannlegen hadde vel mye mer greie på dette enn faren min. Dessuten var mora mi oppdatert på dette, det var jeg og min mor som hadde kjøpt fluorskylling.

Jeg skjønner ikke vitsen med at faren min da skylle kritisere meg fordi jeg hadde begynt med fluorskylling en periode? Jeg fikk fluortabletter da jeg var liten, og den perioden hadde jeg ikke hull i tennene i det hele tatt. Så jeg tror det er fornuftig å bruke ekstra fluortilskudd i perioder, særlig hvis man har hatt flere hull på kort tid (hullene skyldes ikke mye brusdrikking og godtespising). Hvorfor kunne ikke jeg fått lov å bruke fluorskylling uten å bli kritisert? Enkelte ganger skal andre liksom knuse håpet og si f.eks. flyorskylling er bare tull å bruke, bare puss tennene med vanlig fluortannkrem og får du hull innimellom så er det bare naturlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg hadde mye å vinne på å bruke fluorskylling i en lengre periode. Fra å ha 7 hull på to år, gikk det 6 år før jeg neste gang hadde noe hull og da var det kun ett eneste hull. Etter det gikk det 7 år før jeg fikk hull igjen. Så jeg tror det var lurt av meg å bruke fluorskylling en periode, jeg tror jeg stoppet tendensen til å utvikle flere hull da.

Skrevet

HVA???? har du en traumatisk opplevelse med faren din????????????

nei nei nei... stakkars deg... trodde bare det var mamman din som ødela jeg...

men iallefall til spm da: fluor tabletter eller skylling er lurt og tar bare noen sek ekstra på kvelden etter tannpuss... vesla får fluortablett hver kveld, men ingen skjennepreken om at det er unødvendig iallefall :P

Skrevet

ingen andre som har noe å si om dette da :P

Skrevet

Trodde dette var ett innlegg om man burde bruke fluorskylling eller ikke. Men hva det egentlig dreier seg om forsvant i innlegget for min del.

men fluorskylling er bra, ikke bare i perioder,men jevnlig:)

Skrevet

Det innlegget dreier seg om er "hvorfor skulle faren min kritisere meg fordi jeg brukte fluorskylling når jeg var 17-18 år og gammel nok til å velge selv? Hvorfor skulle han bry seg med det?"

Skrevet

Nøffemor, du trenger profesjonell hjelp...

Skrevet

Hehe, jeg må le. Jeg må slutte å irritere meg, forstår jeg.

Men det ser virkelig ut som du trenger noen å prate med, Nøffemor! En psykolog eller psykiater vil kunne lytte til deg! Seriøst! Men for all del, hvis du syns det er artig å legge ut disse noe merkelige innleggene, og motta litt pepper for det på veien, så må du gjerne fortsette for min del...

Lykke til!

Hehe, jeg flirer enda... :-)

Skrevet

hvorfor ikke skrive noe ang faren din og fluorskylling i overskriften da.. hehe..

Skrevet

Jeg sniker litt her inne.. Fødte for 4mnd siden, men ser at nøffemor ikke har blitt særligt mye bedre!!;)

Skrevet

kjenner igjen nicket ditt niem og patrick.. :D

og er som du sier, nøffemor er og blir nøffemor.. hehe

Skrevet

Du er gratis underholdning du nøffemor;) Alt det ingen andre lurer på lurer garantert du på...HA,HA,HA;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...