Gå til innhold

Noen med erfaring ang sterilisator??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det å anbefale, fremfor å koke i kjele?

Merker og pris?? Tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koke i kjele er tungvint,spesielt hvis du har et flaskebarn som meg. Jeg har kjøpt Avent-utstyr til flaskemating,og har derfor også en mikrobølgeovn-sterilisator av samme merke.Den kostet ca.250 kroner. Men det betinger at du har Avent tåteflasker.for den vil ikke passe til f.eks.DrBrown flaskene.Andre ting som er mindre i størrelse trenger vel ikke være Avent,men det er nå sånn at stativet er designet for Avent produkter...Tingene du vil sterilisere settes i stativet.du fyller på 200ml kaldt vann.og setter den i mikroen i 2-4 minutter,alt ettersom hvor mange watt styrke du har på mikroen.Alt dette står forklart i bruksanvisningen.Har spurt helsesøster om kjele vs.mikrosterilisator,og hun sa det var ingen grunn til å slite seg ut med kjelekoking og at mikrosterilisator er like bra!Håper dette er til hjelp.

Skrevet

Myyyye enklere enn å koke, dersom du har flaskebarn. Jeg har dr.brown fasker og sterilisator. Den tar vanlige flasker også. Pass på at mikroen er stor nok til sterilisatoren. Den koster ca 250 kr.

Skrevet

Microsterilisator er superenkelt!! Det beste kjøpet vi har gjort når det gjelder å forenkle flaskematingen. Koster ca 250 kr. Har Avent sin, men bruker sånne tjukke Dr. Brown-flasker og de passer fint i den:) Anbefaler dette til ALLE som flasker!!

Skrevet

hvor får man kjøpt sterilisator da?? noen billige på nettet??

Skrevet

Takker for svar. Tipper jeg må ha en sånn da! :)

Skrevet

Så er det ikke bare microsterilisatorer, men også slike som går på strøm:-)

Har den i avent. Utrolig kjekk den også.

Skrevet

Her hvor jeg bor selger de ikke sterilisator på apoteket. (sier ikke dette for å kverulere, bare for at ikke HI skal vite om flere steder som selger det) Jeg Kjøpte min på Babyshop:)

Skrevet

kristine16med felix og hi...den som går på strøm er jo svin dyr? her koster avent sin micro sterilisator 250 ca og den som går på strøm kosta over 1000 kr..så er nesten billigere å kjøpe ny micro og sterilisator til den ;)

*ikke for å kverrulere nå altså, bare liten opplysning til hi om at den er mye dyrere*

Skrevet

he, he...det var det jeg måtte gjøre. Kjøpe ny mikro og sterilisator fordi sterilisatoren ikke fikk plass i den gamle mikroen :o) Det ble 99 kr billigere enn sterilisatoren som går på strøm. (en billig mikro med andre ord)

Skrevet

jeg har bare micro til 400 kr som funker heelt genialt jeg så det går fint ;) tar mindre plass gjør den også hvis man "trenger" micro ellers også da..ikke bare til sterilisatoren.

Skrevet

Den som går på strøm betalte vi bare 450 kr for på Liten i Tønsberg:-P

Er vel veldig forskjell på prisene da:-)

Skrevet

hmm...er det forskjellige typer da kanskje? for den jeg så til 8 flasker osv kosta over 1000 kr her...hmm...rart...

Skrevet

på lille lulle.no koster den 789.

Skrevet

Kanskje litt dumt spørsmål, men hva gjør dere før dere putter flaskene i sterilisatoren? Vasker de med zalo og vann eller bare skyller de godt? Synes det er oppvasken som tar mest tid, ikke selve kokingen...

Skrevet

Ja, de skal vaskes med såpe og vann først :) Kjedelig, men nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...