:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 jeg har hjelpetimer pga dysleksi, det har vel de fleste fått med seg. det er bare en ting med det hele jeg finner litt fasinerende. norsklæreren min i disse timene har også dysleksi. og vær gang så sitter vi og diskuterer stavemåter. det er sån ca 50/50 kjangse hvem som har rett. hun er jo apselutt dyktig på mange måter altså. jeg bare syns der rart valg av yrke når hun vet at hun har et handikap. hva la du vekt på når du valgte yrke?
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Hehe...jeg fikk nettopp vite at en kompis av mamma som er reklamedesigner (et yrke som innebærer mye fargelegging) er fargeblind!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2008 ja sånn er så undelig. fatter ikke hvorfor folk velger yrker som de helt klart har et dålig utgangspunkt for og bli god i.
Monajenten Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Da har hun nok fulgt drømmen sin, og det er kjempbra at hun har klart til tross for at hun har dysleksi:-) Det viser bare at man klarer det man vil om man har viljestyrken der.
Den du veit Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Da har hun iallefall alle forutsetninger for å forstå hvordan den enkelte elev som sliter med dysleksi har det. Jeg er snart lærer selv, og la vel mer vekt på at det var det eneste fornuftige jeg kunne bli ettersom jeg har studert så mangt på universitetet. Trodde ikke helt at jeg kom til å få regnskapsjobb med historie, psykologi, sosialantropologi og sosiologi. Men gøy å være lærer er det ihvertfall!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. april 2008 poenget mitt var apselutt ikke at hun var dårlig på noe vis! for hun kan jobben sin. bare syns det er undelig valg av yrke. ikke noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå