Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 jeg har nå klart å få jentungen avhengig av pupp for å sovne.. hvordan skal jeg få henne avvendt med dette?
Yo&La+spire Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Hvorfor vil du venne henne av med det? Snuppa fikk pupp til ho sovna til hun var 8-9 mnd, og da gikk det over av seg selv....
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 er litt slitsomt bare... også får jeg "pes" av alle bedre vitere som mener at det er å "skyte meg selv i foten" og at jeg kommer til å få problemer med å venne henne av med dett.. men du mener at det går seg til altså? hvordan gikk det over? hun fant bare ut at hun ikke gadd mer? er litt "bekymret" for at hun ikke klarer å finne søvnen selv..
Gunni_2 Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Kan prøve å amme sittende i stua før du legger henne, få henne til å rape og legge henne etterpå. Jeg ammer i stua, etterpå legger jeg han i sengen med smokk og en bamse som han kan ligge å kose med ( han liker å ha noe å pjuske med). Han sovner som oftest med en gang hvis han ikke har mer luft som må opp.
Aibell Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Jeg er enig med madammen over (under?), er ikke noe galt i å sovne slik? Om du synes det er slitsom å legge henne slik kan du jo prøve Pantley-metoden. I det hun sovner så hekter du henne av. Om hun våkner så får hun puppen igjen. Når hun nesten er i søvne igjen hekter du henne av igjen, osv. Etterhvert vil hun i teorien skjønne at hun skal sovne selv. Jeg har ikke forsøkt, jeg ammer min i søvn og kommer til å fortsette med det, men det sies at det virker (tar kanskje endel tid?). Skånsomt er det i hvertfall
Yo&La+spire Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Snuppa her bare vokste det av seg, akkurat som med nattamming og amming generelt. Personlig mener eg at mange stresser for mye med avvenning. Bare fordi alle anbefaler det, betyr ikke det at du må gjøre det visst det ikke fungerer for dere! Babyen kommer til å vokse det av seg uannsett, har aldri hørt om noen barn som ikke har det:) Eg synes det var kjempepraktisk å amme henne i søvn, for da sovna hun jo så greit:) Måtte bare passe på at hun fikk nok melk i seg, dvs ikke sovna før hun var mett, men da bare pirka eg litt i henne og så drakk hun mer;) Dersom du synes det er slitsomt på noen måte (men hvorfor det, visst hun sovner greit?) og vil prøve å avvenne henne, så kan eg nok ikke hjelpe. Avvenning har eg som sagt ingen erfaring med:)
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 vet du det var jenta mi også men rundt 9 mnd så var ho ikke så iontresert i puppen lengre og det var ikke en kamp i hele tatt å legge ho uten. Jeg hadde forventa meg et helvete men ho sovner i løpet av 10 min stort sett. (ho er snart året nå) Og vi hadde aldri den vanskelige perioden.
Monica&Emma Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 kanskje prøve med smokk som avlastning? Er ikke så lett når de hyler og skriker da.. hehe. Lykke til iallefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå