Gå til innhold

Trenger hjelp her. (Fødselspenger)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Håper noen vet dette. Jeg går for tiden i en redusert stilling, men skal tilbake i full stilling i min "gamle" jobb (mer lønn) 1 juli. Det er samme arbeidsgiver(kommunal). Skal ut i permisjon 21 juli og regnet da med å få med den "nye" lønnen inn i permisjonen. Men er nå 50% sykemeldt og muligheten for at jeg blir fullt sykemeldt før den tid er stor. Hvis jeg blir det, er det da sånn at jeg ikke får med meg den nye lønnen og at jeg da evt må tiltre stillingen ved å arbeide minst en dag? Håper dere skjønner hva jeg mener og kan gi meg et svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff håper for din del at det går uten noe ekstra greier, men tviler på det. sykepengene blir jo beregnet utifra inntekten din så tror ikke du går opp i sykepenger uten å ha jobbet nei.

jeg har to arbeidsgivere, og har vært sykemeldt siden februar. den ene arbeidsgiveren min har flyttet og lønnen har derfor gått opp her, men jeg får ikke denne lønnsforhøyelsen før jeg starter å jobbe igjen etter permisjonen:(

så tipper det blir sånn for deg også, med mindre du klarer å arbeide de 20 dagene i juli. da blir sykepengene med denne nye ("gamle") stillingen din..

Skrevet

Slik jeg har skjønt det er det i utganspunktet den lønnen du har de siste 4 ukene før du går ut i permisjon som bestemmer hva du får i lønn i permisjonen...... Du klarer jo ikke jobbe 4 uker, og jobber heller ikke mer enn 50% - så jeg tror nok det Linda sier stemmer - tror neppe du får med deg denne lønnen i permisjonen........ Men, snakk med NAV om det og hør hva de sier!!

Skrevet

Etter som jeg har lest tidligere, så holder det å bli friskmeldt èn dag, og deretter bli sykmeldt igjen. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...