Gå til innhold

Tørst!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For pokker, jeg blir tørst av denne solen som hjemsøker vestlandet, kom med deres beste drinkoppskrifter! Gjerne syndige og usyndige ( les: med og uten alkohol )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

to sec så skal du få verdens nydeligste drinkoppskrift!!

Skrevet

Og denne virtuelle tørsten har ført til en reell blære som er høyst full. Ai ai, hvilket geni plasserte toalettet helt uti gangen?? *vralter misfornøyd avsted*

Skrevet

Mmm, nå er forventningene skrudd i været altså! ;)

Skrevet

mmmm... Strawb. Daq. Oppskrift mottas med takk.

Det er nyydelig nå i disse late sommerdager:)

kan jeg friste med isvann? Enkelt og tilgjengelig!

Skrevet

INGREDIENSER:

4 stk Lime

2 dl Sukker

1 bunt myntè

3,3 dl Vodka

1 dl Cointreau

5 dl Bitter Lemon

1 Vannmelon

5 dl Schweppes russian

skjær limen i båter og ha disse,mynten og sukkeret i en bolle. Knus dette sammen med ei sleiv eller noe.. til sukkeret har løst seg opp i limesaften og blitt ei seig masse. Skjær av toppen av melonen og grav ut innholdet. Ikke vanskelig. Ha lime/sukkerblandingen i den tomme melonen. Ha oppi resten av det flytende. Til slutt skjærer du opp en del av melonkjøttet i biter, og putter oppi. Putt i en sleiv og server.. mmm...

tips: Om du skjærer av en tynn "lefse" under melonen før du fyller den, kan den stå støtt på bordet.. dette er vel egentlig obligatorisk, og burde stått først:)

Skrevet

Oh my god, du er en engel.

SD er nemlig noe av det beste jeg får ugravert- med buksene på:))))

Bestilte det på et utested i Bergen når jeg jobbet der for noen års siden, og ble såå skuffet fordi den ikke var "ordentlig"..

Skrevet

Min utsøkte Forest Berries Daquiri:

Bacardi

En dæsj vodka

Is

Frosne jordbær, blåbær og bringebær

Grønne steinfrie druer

Et par biter mango

Litt jordbær-pure

Hiv alt oppi en blender og gi full gass til alt er knust og pent blandet. Hell oppi highball-glass og pynt med et mynteblad. Nammenamm....må nytes med innlevelse en Oscar verdig!

Skrevet

Du var ikke på Friday's vel?? Har opplevd å få en himmelsk god SD ene gangen, mens en annen gang smakte den svett armhule...har alt å si hvem som lager den! :)

Skrevet

Japp er tilkalt av familiens minste menneske. Minst, men likevel størst? Rart??

Dytt for guds skyld denne tråden oppover når det nærmer seg helgen- jeg MÅ til Fridays, som forøvrig er det eneste utestedet i hele Oslo som klarer denne perfect!! (frem til jeg prøver Zoulie sin, seff)

Skrevet

haha- vi ser ut til å kjenne utestedene?? Flaut.. Om noen er kjent i B, er det det stedet til venstre for Zachen med sånne palmer og greier... Der på det palmestedet fikk jeg en SD som smakte krigerske armhuler.

Var sikkert en utlending som hadde pissa på glasset først;)

Skrevet

He he, du får ta deg av familiens sjef, så skal jeg påse at tråden dyttes opp før helgen er omme :) Og det skal bli en sann glede å lage en ekte Zouldaquiri ved første og beste anledning! :)I

Skrevet

Friday's har helt klart den beste SD - har ihvertfall ikke funnet noen i Bergen som lager bedre - med unntak av den gangen jeg fikk armhuledrink :) Er ikke helt sikker på palmestedet, men krigersk armhule høres helt grusomt ut....*blærgh* Er ikke lett når vi vil ha den perfekte SD...er så langt mellom dem! :)

Skrevet

Vil også ha Fridays!!! men det har vi ikke i Ålesund... men er der når vi er i Oslo.. Fantastisk strawberrie D og frozen margarita... Pass opp for brainfreeze! For min del synes jeg brainfreeze er utrolig vondt.. men på en deilig måte:)

Skrevet

En skal ikke undervurdere smerten ved brain freeze. Fysjom, fikk en trøkk seksten en gang jeg og ei venninne styrtet en silver mercedes..*sånn slush-lignende drink som vi kjøpte på Friday's* Holy crap, det var intense greier..begge gikk i knestående og laget merkverdige lyder mens vi klasket oss selv i panna. Må tro vi var et syn for guder! Heldigvis var promillen allerede på dette tidspunktet ganske bra, så smerten var utholdelig. Ihvertfall ikke verre enn at vi bestilte en ny runde - men den neste drinken brukte vi litt mer tid på. Klok av skade, er det noe som heter...! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...