Gå til innhold

fødselsstipend til sommer.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det penger man får utenom grunnbeløpet for fullt lån/stipend for hvert semester.??? Noen som skjønner meg?

Altså man får jo innvilget støtte for fullt lån/stipend på ca 46 000 kr for hvert semester. Får man da ekstra billøp fødselsetipend juni og juli utenom? Eller blir den summen fordelt til å vare ut sommeren? Har født et barn i september 07 og har da permisjon fra studiet, og permisjonstiden faller til til og med ut juli. Noen som vet dette? Har snakket med lånekassen, men hun sa at jeg skulle bare få ca 2400 juni og juli. Det er jo alt for LITE!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

Jeg fikk 80.000 kr i fødselsstipend fordelt på 40.000 hvert semester. Fødte en jente i september 06. Siste utbetalingen var 15 mai( noe som er vanlig når man studerer også)

Skrevet

Høres veldig rart ut. Jeg fødte min andre sønn i april 06. Da sommeren kom hadde vi egentlig ikke forventet noen penger i det hele tatt. Plutselig dukket det opp 10 000 på kontoen fra Lånekassen. Jeg trodde dette var feil, og ringte for å si fra. Da fikk jeg beskjed om at dette var penger som jeg hadde krav på mens jeg var i fødselspermisjon. Siden mange studenter må jobbe i sommeren, regner man selvsagt med at mødre i permisjon ikke kan gjøre det samme.

Jeg vil tro at dersom ikke ting har endret seg på 2 år, vil jo også du ha de samme rettighetene. Jeg ville tatt en telefon til, og fortalt det jeg har sagt til deg. Spør direkte om du også har krav på dette. Det er fortsatt ingen gullgruve, men det er tross alt mer enn det du har fått :)

Lykke til og håper det ordner seg for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...