venter x3 Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Er litt redd for å kjøpe samme som han gutten som døde hadde.... Tror det er den de reklamerte for på plantasjen denne uka??
Pusur_mor Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Har det vært ulykke nå, eller er det den i fjor du tenker på ? I tilfelle var det sikkerhetsnettet som kvalte ham. Nettet hadde blitt ødelagt, så de hadde prøvd å reparere det selv. Det var det som var årsaken i den ulykken jeg tenker på. Vi må kjøpe nytt nett i år pga at naboungene rev nettet løs fra festene i fjor. Vi kjøpte trampoline på Europris. Vi skal ha det nettet som er festet til stengene med strikk. Vi hadde det hvor nettet ble tredd på stolpene, men vinden tok trampolina, nettet og alt og kast det oppi 10-15 meter oppi skråninga til nabo'n. Det andre er lettere å plukke ned om det blir vind, og stengene er polstret med blå og grønn skumplast. Lykke til med valget.
venter x3 Skrevet 23. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2008 Ja, det var den ulykken jeg tenkte på. Visste ikke at det var derfor, trodde det var trampolinen som var "grunnen". Takk for tips!!
mamsen labamsen Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Var det ikke sikkerhetsnettet med strikk som var grunnen til at gutten ble kvalt da? Mener å huske at det ble anbefalt å kjøpe nett der du trer stengene inni pga dette. Jeg hadde aldri turt og kjøpt den med strikk i toppen i hvertfall.
Sauen Shaun Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Har googlet litt på nettet om denne ulykken, siden vi også skal kjøpe trampoline. Og det var nylonremmer som var årsaken til ulykken ikke strikk. Men dersom det finners nett der stengen blir tredd inni og man slipper løkker i hele tatt må jo det være det beste. Uansett kan ulykker selv så barn bør ha tilsyn når de hopper på trampoline.
lillejente Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 Jeg vil bare si at jeg jobber på legevakten og hvert år får vi inn MANGE stygge bruddskader fra trampoline. Barn som har hoppet sammen, eller aleine, falt av trampolinen eller falt på trampolinen. Jeg kommer aldri til å la mine barn få trampoline, fordi dette gir så mange stygge skader som aldri blir helt bra. Da får jeg heller være den kjipe mora som nekter de morro....er veldig sint på naboen akkurat nå for de har satt trampolina si ut u parken, og det mener jeg er uansvarlig! Vi bor tross alt nesten midt i bergen og alle som bruker parken, kan bruke trampolina hans... Jeg anbefaler altså INGEN trampoline...
SOLSPIREN Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Tenk på naboene dine.. - "jeg anbefaler derfor ingen trampoline..."
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 lillejente..nekter du ungene og sykle også? det er jo enda mer utrygt enn å hoppe på trampoline.. Hva med å¨ha sko med snøring? ungene kan jo snuble i skosnøret? Alt man gjør kan ende i skader.
Pusur_mor Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 Som sagt velger vi de med strikk for å unngå at trampolina blir tatt av vinden igjen. Det blir dyrt i lengden, for stengene knekker. Når det gjelder strikken, skal man hoppe HØYT for å sette seg fast i dem. Strikkene er på utsiden. Se på bilder i de katalogene som kommer. Dessuten er det klips som gjør det lett å ta dem ned når det blåser. Det er nok mange flere andre ulykker på trampoline enn å kveles. Det går jo også an å sette opp regler for bruk. Den skal jo brukes med tilsyn. Vi har 5 unger og her bare hatt en tå-forstuing som skade på 2 år. De får bare hoppe en og en, og i år er det forbud mot naboungene å bruke dem etter at de i fjor kasta våre av, og ødela nettet. Det har blitt folk av unger før om årene også. Det fantes ikke sykkelhjelm og eu-godkjente leker/ klatrestativ da jeg eller mine foreldre var små. Utrolig at det vaks opp unger da. Slutt å pakk ungene inn i bomull, og la de få utforske verden. Skjønner at du som jobba på legevakta blir skremt av alle skadene, for all del, men som noen andre sa : Det finns andre ting ungene kan skade seg på, slik som f. eks sykling, rollerblades m.m. Man kan ikke nekte ungene alt som kan være potensielt skadelig. Da blir de nervevrak som ikke tørr noe når de vokser opp ( har selv sett eksempler på dette ). Jeg for teller ungene at ting kan være farlige, men de må få være unger og leke ute. Unger skal ha srubbsår og blåflekker om sommeren. Dessuten har unger også lov til å bli skitne når de er ute å leker. Er jo bare å bruke klær man ikke er så redd for når de skal ut. Ikke meningen å være krass eller noe, men synes det er så mye hysteri rundt omkring.
EvaL Skrevet 3. juni 2009 #10 Skrevet 3. juni 2009 Hei, vi er også på jakt etter en trampoline hvor nettet er festet på innsiden av fjærene og til stolper med strikk slik du beskriver. Vet du hvor vi får kjøpt en slik trampoline? Alle vi finner i butikkene nå er kun trampoliner hvor sikkerhetsnettet er tredd den på stolpene.
Gjest Skrevet 3. juni 2009 #11 Skrevet 3. juni 2009 Euro pris selger sånn trampoline som stolpene er tredd inni nettet. (denne kjøpte vi) "Obs", "ToysÙRos" og "Leker" har sånn med strikk. Fordelen med de med strikk er at fjærene blir beskyttet av nettet. På den som vi har kjøpt er nettet på utsiden av fjærene, så fjærene er kun beskyttet av den blå plast ringen. Fordelen med den som vi har kjøp er at den er mye penere ;o) he he Så er det alltid lurt å bytte ut slitte og ødelagte deler etter hvert! (Både ringen og nettet kan man hvertfall kjøpe på europris!) Lykke til med valget, trampoline er super trim for magen og knipe musklene!
anonyminos Skrevet 3. juni 2009 #12 Skrevet 3. juni 2009 på lekeplaneten har vi trampoline der nettet blir festet innenfor den blå ringen:) www.lekeplaneten.no koster 1999,- for 4 meter trampoline med nett!
*bolla pinnsvin* Skrevet 3. juni 2009 #13 Skrevet 3. juni 2009 Lillejente: Er enig med deg i at dette medfører mange skader, men heller i hagen vår under vårt oppsyn enn sammen med naboungene (som er mange år eldre) i deres hage. Hopping blir det uansett hva vi gjør med det.
ScaryMama Skrevet 3. juni 2009 #14 Skrevet 3. juni 2009 Mannen undersøkte en stund på nettet for å finne ut hvilken som er den beste og tryggeste, og trampolinene til jump king kommer veldig godt ut. Har kjøpt den største nå og er godt fornøyde hittil...
ScaryMama Skrevet 3. juni 2009 #15 Skrevet 3. juni 2009 Mannen undersøkte en stund på nettet for å finne ut hvilken som er den beste og tryggeste, og trampolinene til jump king kommer veldig godt ut. Har kjøpt den største nå og er godt fornøyde hittil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå