Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Guttenmin er 13,5 mnd. Han har alltid sovnet av seg selv (eller siden han var 3 mnd.). Han har selvfølgelig sine perioder, men stort sett så går kveldene som en drøm her. Nå har han fått mange tenner, å han har reagert på det om natta. Noe som er forståelig. Men nå har han vært forkjøla i over 1 mnd. Å han har begynt å hoste. Så han får efedrin, men har ikke merket noe virkning på den, så skal til legen for å skjekke han for allergi i morgen. Men den siste uka nå så har han virket litt redd når han skal sove.. Noen kvelder sovner han greit (må som oftest bysses litt for tiden),men våkner av hosteanfall på kvelden/natta. Da har legen sagt at han kan få paracet. Han har fått det noen kvelder. Men uavhengig av paracet så har han så problemer med å falle i søvn igjen. Selv om han ikke hoster. Han gråter hysterisk litt. Ellers ligger han bare å kaster på seg i senga. Krabber rundt å prøver forskjellige stillinger. Kaster på armer og ben.. Han kan nesten sovne, for så å sperre opp øynene skikkelig, å krabbe rundt igjen.. Han viker veldig rastløs.. Nesten litt redd for å sovne noen ganger.. Mye mulig han er overtrøtt da. Siden han har sovet litt dårlig denne uka, å stadig våkner om natta. Kanskje han da er skikkelig overtrøtt etter at han har fått hostesaft og paracet, å får så problemer med å finne søvnen igjen? Er det dumt å bysse nå som han ikke er i form? Jeg sitter mye inne hos han da om han gråter. Eller jeg går med han på armen.. Liker liksom ikke at han skal gråte så for å få sove, når han ikke er i form.. Huff.. Vanskelig dette.. Men jeg lurer jo mest på det med at han kaster sånn på seg.. Litt ekkelt syns jeg..=S
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Hm.ta han med til legen? Kan jo hende han vil bysses på hele tiden, iom du gjør det av og til?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Efedrin? Hm, trodde ikke det var lovlig her i landet, jeg, men dette er sikkert i mikroskopiske mengder. Uansett er en av bivirkningene til efedrin insomnia, så det kan jo muligens ha noe med det å gjøre..?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Stakar da... Syntes iallefall ikke du skulle være særlig hard mot ham når han ikke er i form. Paracet ville jeg vært forsiktig med, skjønner ikke hvorfor legen har sagt det er ok her. Har han vondt trenger han mer utredning.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Fikk efedrin hostesaft så regner med at det er lovlig.. Men ja, det kan jo være en bivirkning på den, men han startet med det før han fikk den også..Da fikk han den vanlige på apoteket (solvipect). Jeg er ikke hard mot han i det hele tatt. Har aldri måtte være det, så jeg klarer ikke å la han gråte nå heller. For jeg vet jo at han egentlig pleier å sovne greit selv, så når han ikke gjør det, så virker det jo som om det er noe som plager han. Har gitt han paracet noen ganger. De sa det var greit og helt ufarliginnenfor dagsdosen. Men jeg har aldri gitt han flere til dagen, bare en om kvelden/natta når han virker plaget. Skal til legen i morgen.. Får spørre da.. Håper de kan ta noen andre prøver.. Uansett virker det ikke som efedrin har så mye for seg i dette tilfellet.. Takker for svar!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Efedrin er jo en slags speed da, så at sønnen din ikke får den vanlige døgnrytmen er vel ganske opplagt. Spør legen om dette....er 99% sikker på at det er efedrinen. Har selv sliti med bivirkninger av det.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Derfor han er helt i hundre! Ja, når jeg tenker meg om nå så kan det jo se sånn ut.. For han er sååå trøtt, men får ikke sove, å han er helt kålmark. Gråter ikke, men finner ikke roen i noen stillinger. Ligger ikke i ro når han sover heller, noe han pleier.. Men da slutter jeg på den i dag! For virker ikke som om den hjelper noe særlig.. Eller litt virker den jo, men da får jeg høre om legen har noe annet..! Jeg var forresten inne å leste om efedrin, men jeg fant aldre noe av dette da.. Hm.. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 Min sønn er på samme alder og vi har også hatt litt promblemer innimellomk, du gjør helt rett i å sitte sammen med ha, byss, stryke osv... gjorde det samme og etter en periode (14 dager) gav det seg av seg selv, men jeg var til legen noen ganger siden jeg selvfølgelig var bekymret, men ingenting var galt... Vi hadde en healer i huset som mente det var en gammel mann som gikk igjen på rommet hans, hun fikk denne ånden vekk (sa hun iallfal) og samme natt sov gutten min som en engel og har aldri hatt problemer siden... Om dette er fakta eller tilfeldighet kommer jeg aldri til å få vite helt sikkert, men noe skjedde etter den kvelden. Håper dere finner ut av hva som er galt. Lykke til og klem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå