Gå til innhold

Har alle jordmor?


Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg går kun til kontroll hos lege... så selvfølgelig til gyn. når jeg skal til UL 9 mai...

Føler dere det er stor nødvendighet, eller ble bedre når dere begynte med JM?

 

Vet ikke om jeg vil ha jm...men vil jo vite for og imot..=)

får man svar på mer ting kanskje? bedre oppfølging??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gjør vel sikkert det samme? Jeg personlig stoler litt mer på en jordmor enn legen min.. Sikkert mye med hvilken lege du har da.. Synes det er bedre å snakke med en dame om slike ting jeg da..

Skrevet

ok....

Ja jeg vet ikke .... kanskje jeg skal prøve å gå til jm jallefall:)

Skrevet

men viss du er tilfreds med legen din, villa jeg bare fortsette med det.. :)

Skrevet

Har du ikke bestilt JM enda, er det liten sjangse for at du får det=( har hatt en liten utblåsning på det der under innlegget "Svangerskapskurs i TRONDHEIM" der får ikke alle JM. Noen ringte i uke 7 og fikk ikke!

Skrevet

Om du er førstegangs ville jeg absolutt anbefalt deg å gå til begge!

En jordmor jobber veldig annerledes fra en lege og snakker om helt andre ting, nyttige ting som er greit å vite om fødsel, smertelindring, fødestillinger, amming osv.

En lege er er teknisk mens en jordmor snakker mer om følelsene rundt graviditeten og litt mer alternative ting kanskje.

Nå er det jo faktisk jordmødre som er med under en fødsel her i Norge, så de vet mye mer om fødestillinger o.l. enn en lege (hvertfall min erfaring), de tar seg også bedre tid til å snakke :)

 

Denne gangen er jeg litt usikker på om jeg skal gå til jm da jeg vet alt siden forrige gang og det er ganske stort press på jm her i kommunen.

Tenker at det kanskje er bedre å gi plass til de som er førstegangs.

 

Skrevet

For no tull... Såklart får hun jordmor...babygullz vi har to kjempekoselige jordmødre i vår kommune.. Begge er like greie og ringer du nå så får du nok time om en uke eller to,begge har veldig god tid til å prate og det er intet hastverk. De svarer på alt du måtte lure på og litt til:)

Skrevet

For no tull... Såklart får hun jordmor...babygullz vi har to kjempekoselige jordmødre i vår kommune.. Begge er like greie og ringer du nå så får du nok time om en uke eller to,begge har veldig god tid til å prate og det er intet hastverk. De svarer på alt du måtte lure på og litt til:)

Skrevet

Jeg går til jordmor fordi jordmoroppfølgingen i kommunen der jeg bor er veldig bra. Etter et besøk hos min hyggelige, men svært unge og mannlige fastlege, fant jeg ut at jeg heller ville dra til noen som virkelig hadde peiling på fødsler og svangerskap. Men selvsagt, hvis det dukker opp medisinske problemer underveis, vil jeg gå til legen. Så lenge alt er normalt, holder jeg meg til jordmor. Jeg vurderer å ta et eller to av de siste besøkene til lege, men det får jeg se etterhvert. Jeg får også mange flere kontroller hos jordmor enn jeg ville fått hos legen. :) To ekstra så langt!

Skrevet

Hei,

Jeg har bare jordmor. Grunnen til det er at jeg flyttet hjem til Norge etter 4 måneder og den første jeg traff på var jordmor.

( norske myndigheter nektet nemlig å godta utenlandsk dokumentasjon på ultralyd og terminbekreftelse....)

Min jordmor er et enestående menneske som jeg har stor tillit til og siden jeg ikke har vært syk, så har ikke jeg vært hos lege i Norge.

Jeg tenker sånn:

For meg som er førstegangsfødende dreier det seg aller mest om kjemi og tillit. Jeg har funnet det hos jordmor, men det kunne sikkert like gjerne vært legen. Anbefaler deg å velge den du føler deg mest komfortabel med.

Lykke til

Skrevet

Hei,,

 

Jeg går til en gynokolog og jeg har sett babyen min side uke 5..

Og når du skal på UL får du vel kun ultralyd undersøkelse,ikke gyn undersøkelse...

 

Ønsker deg lykke til...

Skrevet

jeg har ikke, fordi JM er i fødselspermisjon. Og de har ikke funnet vikar til henne..

 

Men synes det er like greit å gå til legen også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...