Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #1 Skrevet 22. april 2008 Guttenmin er 13,5 mnd. Han har alltid sovnet av seg selv (eller siden han var 3 mnd.). Han har selvfølgelig sine perioder, men stort sett så går kveldene som en drøm her. Nå har han fått mange tenner, å han har reagert på det om natta. Noe som er forståelig. Men nå har han vært forkjøla i over 1 mnd. Å han har begynt å hoste. Så han får efedrin, men har ikke merket noe virkning på den, så skal til legen for å skjekke han for allergi i morgen. Men den siste uka nå så har han virket litt redd når han skal sove.. Noen kvelder sovner han greit (må som oftest bysses litt for tiden),men våkner av hosteanfall på kvelden/natta. Da har legen sagt at han kan få paracet. Han har fått det noen kvelder. Men uavhengig av paracet så har han så problemer med å falle i søvn igjen. Selv om han ikke hoster. Han gråter hysterisk litt. Ellers ligger han bare å kaster på seg i senga. Krabber rundt å prøver forskjellige stillinger. Kaster på armer og ben.. Han kan nesten sovne, for så å sperre opp øynene skikkelig, å krabbe rundt igjen.. Han viker veldig rastløs.. Nesten litt redd for å sovne noen ganger.. Mye mulig han er overtrøtt da. Siden han har sovet litt dårlig denne uka, å stadig våkner om natta. Kanskje han da er skikkelig overtrøtt etter at han har fått hostesaft og paracet, å får så problemer med å finne søvnen igjen? Er det dumt å bysse nå som han ikke er i form? Jeg sitter mye inne hos han da om han gråter. Eller jeg går med han på armen.. Liker liksom ikke at han skal gråte så for å få sove, når han ikke er i form.. Huff.. Vanskelig dette.. Men jeg lurer jo mest på det med at han kaster sånn på deg.. Litt ekkelt syns jeg..=S
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 Effedrin gjør barn svært, svært hyperaktive. Når barna mine går på slike medisiner så må jeg gi dem på formiddagen - for i det hele tatt få dem i seng. Effedrinen fungerer jo for det om. Stakkars gutten din!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Ja, så nå har jeg bestemt meg for å slutte med den! Skal til legen i dag, så får jeg høre om det er noe annet vi kan gjøre. Tror vi som sagt skal teste han for allergi.. Den hjelpe rjo litt mot hosten, men jeg ser joat han ikke har det noe godt når han er så urolig.. Å så kan han bare ligge å stirre ut i luften om natta.. Syns det er litt ekkelt.. Men det er litt vanskelig å bare gi den på dagtid, da han skal ha den 3 ganger i døgnet (2 ml. hver gang).. For det skal jo gå en del timer mellom hver gang.. Men han har ikke fått den i dag, å skal ikke få den heller.. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Hei! Det kan ikke være astma gutten din begynner å få da? det første tegnet på små barn er hoste om natta og særlig på sennatta når han har ligget ei stund. kan være det da er ubehagelig å ligge og han blir urolig og klarer ikke ligge i ro. så lenge efedrin ikke hjelper så hadde det kanskje hjulpet med ventoline. siden han har hostet så lenge og har problem med søvnen. du får se om legen klarer høre noen knatrelyder over lungene, tenker på dette siden det har vart så lenge og han blir så urolig. lykke til i alle fall:)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Vi var hos legen i går. Han kunne ikke høre noen astmalyder på lungene nå hvertfall.Men vi fikk prednisolon. Skal gi lillegutt det i en uke. Hvis hosten kom tilbake med en gang etter at vi slutter på dem, så skal vi undersøke han mer. Han fikk første tab. i går. Han hadde litt hoste natt til i dag, men ikke så mye. Han var heller ikke så urolig. Å det var nok fordi vi slutta på den efedrinen. Så håper det går like bra i natt, å at hosten er på retur, å at det ikke kommer tilbake like etter pilleslutt.. Men har noen noen forslag om hvordan jeg skal få i han pillene? Jeg har prøvd å blande det i yoghurt og i fruktmos.. Men han skjønner det jo.. Har jeg fått i han en halv skje, så kan jeg bare glemme å få i han resten.. Hehe å jeg skjønner jo det, for sånne piller smaker jo dritt...=S Tusen takk for svar! Har ikke tenkt at det kan være astma førjeg leste her, å håper virkelig ikke at det er det! HI
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Gutten vår fikk Efedrin,hadde ikke så stor effekt...Jeg spurte legen om astma,men han sa at når Efedrin ikke virket var det et tegn på at det ikke var astma-så det er jo bra:) Vil bare si,obs ang.prednisolon-det er mange bivirkninger (som med alt annet,men sjekk de ut....) God bedring:)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Ja, leste om bivirkningene å må si at jeg fikk vondt i magen, for det var en del ja.. Liker ikke å putte i en så liten en medikamenter. Men hjelper det, så er det jo verdt å prøve. Har jo sett at han ikke har hatt det så bra. Men uansett.. Jeg snakket med hs. i dag, å da sa jeg dette. Hun sa det samme, men at man måtte gå i lengere perioder for at det skulle være skadelig. Vi skal i første omgang bare bruke dem i 1 uke. Legen sa at vi skulle diskutere om han skulle fortsette om hosten kom tilbake. Men da skal jeg høre om han kan få noe annet.. Hehe kravstor..=P Men det var jo det at efedrinen hjalp jo litt, men han ble så hyper av den.. Derfor jeg måtte slutte.. =/ Men det var jo et godt tegn at han ikke hørt noen rare lyder på lungene hvertfall=) Takker for svar og lykkeønsking=D
Herkules Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Vi fikk efedrin til dag og solvipect(?) til kveld. Prednisol er et meget mye brukt preparat og i mange år så det er et praparat som er godt dokumentert(det betyr også at man har hatt tid til å registrere alle mulige meget skjeldne, skjeldne og mindre skjeldne bivirkninger) Man skal ikke være ukritisk til leger, men heller ikke være for bekymret i alle fall nå som dere prøver det ut. En annen ting jeg tenkte på er at barn kan bli urolig i kroppen når de lærer nye ting. Da gutten min begynte å krabbe så var han umulig å legge og han krabbet og reiste seg i søvne vi hadde en lang periode med hosting vi også det var bare hoste. Han hostet egentlig fra jul til påske så vi syns det var langvarig. Lykke til med hostingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå