Gå til innhold

Ang fly og vogn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut og fly om en uke og mener jeg har hørt at de ikke er særlig begeistret for bagvogn på fly. Noen som vet om det stemmer? Har kjøpt ei trille, men lillemor er bare 5 mnd og hadde jo vært best og hatt henne i bagvogna.

Hvordan gikk det forresten og ha med baby på fly? Gruer meg litt, hun liker ikke og site i still på fanget. Liker best å ligge på gulvet og bevege på seg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på!

Må man ikke sende vognen før man sjekker inn????

Jeg har belaget meg på å ha mini i bilstolen jeg, til vi kommer inn på flyet, men det er kanskje heller ikke ok???

Han blir så sliten av å sitte på fanget også, så burde absolutt hatt et sted å legge han ned....

Skrevet

Vi skal ut og fly med vår lille gutt nå snart, og skal ha med bagvogn. Det er ikke noe problem - har sett mange som reiser med det. Møt opp litt tidligere enn vanlig, du kan få kjøpt en pose til å ha vognen i - eller pakke den i plast. Så ta bare med vogna. Det eneste man skal være obs på er at vognen kan få skader (slik som en koffert) - så du bør tenke på om det er deler som stikker ut som evt kan tas av før du sender den av gårde...

Lykke til med flyturen - når det gjelder å sitte på fanget er det bare under take-off og landing de skal/må sitte på fanget. Kanskje får du plass forrest i flyet, da kan hun kanskje få leke litt på gulvet.

Skrevet

Har reist med bagvogn, og da må den sendes som spesialbagasje, og man må kjøpe pose til å ha vogna i til 50kr. Denne posen er engangs, så det blir 50kr hver vei. Vi fikk ikke noen skader på vogna vår, men hvis det blir det, er flyselskapet erstatningspliktig.

Man må sjekke inn bilstolen også, så vi hadde med baby-bjørn som vi bærte babyen i. Men han var kun 2 mnd, så ikke så tung å bære da.

Men har hørt at på Gardermoen har de vogner man kan låne/leie.

Jeg synes det gikk veldig bra å ha han med på fly. Lurt å amme/gi h*n smokk under take off og landing, for å ikke få øreværk.

Skrevet

Jeg reiste med gutten min når han var 3,5 mnd og hadde med bagvogn. Fra USA fikk jeg ha med vogna helt frem til gaten, men fra Gardermoen måtte jeg sende den som spesialbagasje etter at jeg hadde sjekket inn. Tror de kun godtar bittesmå triller gjennom sikkerhetskontrollen. Jeg fikk i hvertfall beskjed om at min vogn fikk ikke bli med frem til gaten. Mens i USA og i Frankfurt var det ikke noe problem, men man må ha vogna på båndet for gjennomlysning. Og er vogna for stor da, kan man risikerer å ikke få med den videre.

Det gikk forresten fint å reise med babyen vår, men han ble litt grinete ved landing. Så jeg anbefaler å putte i smokk eller amme da. I tillegg ble han litt sur av bare å sitte på fanget vårt så mange timer, men løftet vi han opp i luften så han fikk se alle folkene som satt bakover i flyet ble det plutselig kjempemorsomt.

Jeg skal selv reise hjem til Norge en tur om to uker og da er gutten min 8 mnd. Er litt stressa siden jeg skal reise helt alene med han så langt, men håper han sover en del på flyet.

God tur!

Skrevet

Kanskje jeg skal ringe flyplassen eller flyselskapet og høre. Er litt redd for at vognen skal bli ødelagt når vi drar på ferie, for er helt avhengig av å ha den. Skal jo mye til for at trillen blir ødelagt. Kan prøve å se om hun vil sove i trillen. Om hun ikke gjør det, kan jeg ikke ha den med uansett.

Takk for alle svar:)

Skrevet

jeg har flydd med bagvogn. leverte sm spesial bagasje og det gikk bra, ingen skader og det kostet ingenting for vognen eller bilstolen. de fulgte med ungen som hennes ting. så det var ikke noe problem.

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å ringe flyselskapet dere skal fly med,fordi selskapene har veldig forskjellige regler på dette.Vi har akkurat bestilt flybilletter Brussel Airlines til i sommer for å besøke besteforeldrene til jenta vår som nå er 3,5 mnd.I utgangspunktet ville vi fly med Air France/KLM for å ankomme nærmest mulig dem.Men da jeg ringte kundeservice her i Norge kunne de fortelle meg at på økonomiklasse var det ikke mulig å få babysete på egen plass,vi kunne ikke ha henne i bilstol på egen plass pga.at sikkerhetselen ikke var beregnet på dette.

Vi kunne kun ha henne på fanget hele veien siden dette var flyvninger innen Europa!

MEN...,hvis vi kjøpte businessclass billetter kunne de være behjelpelige med å trylle frem et eget babysete på egen plass!!!! Da dette ville bli 12000 kroner dyrere og det faktum at vi ikke produserer egne sedler her i huset slo vi det fra oss.

Til slutt havnet vi på Brussel Airlines som utviser en fantastisk service i motsetning til AF/KLM.På økonomiklasse får vi ta med bilstolen(maxi-cosi) og hun får egen plass m/sikkerhetsele helt gratis som passer til bilstolen.

Bare husk at det å reise med baby ofte krever at du kontakter flyselskapet for å si ifra at du har med deg en baby xx mnd.og du må også si fra om du har med egen stol eller om du vil låne et babysete av selskapet osv.

Lykke til og god tur!

Skrevet

Jeg har tatt fly flere ganger nå og blant annet KLM. Det er ikke vanlig at de garanterer deg at du kan ha maxi-cosi på setet ved siden av. Jeg synes at det er greit. Som oftest vil setet være opptatt uansett og siden vi ikke betaler for babyene, kan vi ikke kreve det heller. Det er sikkert mulig å betale ekstra for et sete til som man bortsett fra stigning og landing kan ha babyen på hvis man føler for det.

Skrevet

Vi har flydd tur/retur Argentina, med to mellomlandinger i vinter.

Før første gang ble vi nektet å ha med paraplytrille til flyinngangen, og denne måtte sendes. Skal man ha med vogn på fly ny, må den passe inn under håndbagasje målene. (de koster ca 2000kr) Hun vi snakket med, sa at dette gjalt nå uansett selskap.

Vi kunne ha m bilsete, da vi hadde ledig sete v siden av oss på første reise,men de kunne ikke garantere at vi fikk ha den med på neste fly. Så da sendte vi det, i stedet for å drive m innsjekking på neste flyplass.

Skrevet

jenta vår var 7mnd da vi dro, og litt over 8mnd da vi dro hjem. Lengste flyreisa var på 12 timer, ellers var de to andre nesten 3 timer hver. Gikk utrolig bra faktisk, og hun sov masse. (hun liker heller ikke sove på fanget osv, men overraskende nok gikk det)

Lykke til, det går nok bra :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...