Gå til innhold

Gruer meg til å amme....

Anbefalte innlegg

Skrevet

dvs ikke selve amminga, men "opplæringa". Er ganske privat av meg, og kan bare forestille meg hvor ubehagelig jeg vil synes det er at fremmede kommer å faktisk tar på puppa mine!

Noen flere som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gruer meg til selve ammingen!!! Tror det vil gjøre fryktelig vondt!!!!!

Skrevet

Det er jo ikke sikkert du trenger så mye opplæring :)

Jeg trengte det med nr 1 fordi hun sugde feil, mens nr 2 han sugde riktig med en gang og jeg ble ikke sår.

Lykke til :)

Skrevet

Var ingen som tok meg på puppen :) tror det er sjeldent de gjør det.

Amming er utrolig koselig å absolutt ikke noe å grue seg for.

Jeg synes heller ikke det er morro å vise meg frem for alle, men etter en fødsel blir man faktisk ikke så veldig sjenert ovenfor jm når det kommer til å vise frem puppen hehe, de har stort sett sett LITT værre ting da..

Hos meg gikk ting kjempe enkelt og snuppa tok puppen rimeelig lett, de viste meg bare hvor mye av brystet babyen skal ha i munnen og hvordan jeg kunne stimulere henne til å suge bedre, åpne munnen høyere osv :)

Skrevet

Jeg måtte ha litt opplæring på sykehuset til å få orden på ammingen, fordi jeg følte at jenta mi ikke fikk skikkelig tak. Jeg er også ganske privat av meg, men etter fødselen har man jo blottet seg slik at det ikke gjør noe om en sykepleier eller barnepleier tar litt i puppen. Dessuten spurte de hver gang om det gjorde noe at de tok i brystet, og det var ikke mye de tok. For det meste rettet de opp baby-jenta mi, slik at hun kom i riktig stilling.

Det går nok helt bra skal du se! Og ofte kobler barna seg på brystet uten at man trenger hjelp.

Skrevet

Det var verken noen som tok på puppa mine, så på første gang eller noe annet da jeg skulle amme lillegutt for føsrte gang. Er ikke alle som kaster seg over en men gir en litt tid til å teste selv føiallfall på Haukeland.

Skrevet

Det er utrolig hva som blir "helt normalt" når en først er i situasjonen:)

Tenker det kommer til å gå helt fint!:)

Skrevet

man blotter seg mye mer når man føder. så det å bli tatt på puppen kommer sikkert ikke til å bli noe problem rett etter fødselen.

Skrevet

Gleder meg til å amme igjen ! Det er så utrolig fint og nært .

Skrevet

Hei,,

Dette er ikke noe å grue seg til..

Men, jeg fortstår at det rundt amming kan være "skummelt", men det gjør ikke vondt, det blir en naturlig del skal du se...

Skrevet

Prøvde å sende deg en PM, fikk du den??

Skrevet

Jeg trodde også jeg kom til å være litt sjenert for både fødsel og amming. Men tro meg, det er det siste man tenker på når man er oppe i situasjonen :o)

Skrevet

Jeg tror heller ikke dette kommer til å bli så ille som du tror nå. Jeg mistet på en måte all sjenerthet ift puppene forrige gang - de er liksom ikke puppene mine lenger heller - de er for en periode melkestasjon og ikke pupper. De har liksom en helt annen funksjon enn til vanlig - og med alt det andre man skal gjennom så tror jeg ikke du vil oppleve dette s ubehagelig som du tror nå.

Lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...