Gå til innhold

5 uker og liker ikke trilling i vogn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ;)

Har en baby på 5 uker som stort sett virker veldig tilfred. Han sover godt, amminga fungerer fint og han legger godt på seg.

Vi begynte å gå små turer ut når han var ca. en uke gammel, virket da som om han likte det. Roet seg ned og sov godt i vogna i minst en times tid.

Men denne siste uka har det vært umulig å få han til å sovne ordentlig på tur.

Selv om han både er mett (ammer like før vi går ut) og trøtt blir han veldig urolig etter ca. 15-20 min. i vogna, våkner og hyler som en besatt. Og er helt umulig å roe ned..

Så da er det bare å gå hjem igjen.

Skikkelig kjedelig nå som det begynner å bli så fint ute. Kan jo ikke bare sitte inne hele dagen..

Noen andre som har det sånn? Virker på meg som om de fleste barn sover godt i vogn...

Har selvfølgelig sjekket at han ikke blir for varm/ kald eller at bleia er våt, så lurer veldig på hva det da kan være.

Hjerteskjærende å høre på og er også veldig stressende når han begynner å skrike så vanvittig mens det er mye folk rundt.

Er kjempeslitsomt dette her, merker at jeg begynner å vegre meg for å gå ut med han og det er jo ikke bra.

Noen som har gode råd å komme med?

;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må ikke gi deg, det er kun en tilvenningssak. men kanskje du kan pøve med litt kose dyr, eller rull ett helseteppe og knyt det med hyssing så de forblir rulla og legg det sånn at han ligger med det på hver side av hode. kanskje han syns det er litt "utrygt", asså litt stor plass rundt seg så han blir urolig.

Skrevet

Vi hadde en koseklut i senga hans, som vi også tok i vogna da vi trillet. Da gikk det kjempebra:)

Skrevet

Huff det hørtes ikke greit ut!

Vår jente likte heller ikke vogn som mindre. Kunne lure henne ned sovende i vognen, men å ligge våken i den kunne hun ikke mer enn et sekund. Ikke en gang som helt nyfødt kunne hun ligge der våken. Det vi gjorde var å begynne med bæretøy, da kunne jeg gå lang tur likevel ;-). Etterhvert som hun ble større og kunne sitte, satt hun også fint i vognen =).

Skrevet

I begynnelsen stoppet jeg og lot han suge litt på fingeren min, da roet han seg. Husket alltid på å vaske meg på hendene før jeg gikk ut!

Etter hvert trivdes han veldig godt i vogna.

Skrevet

Pass også på at han ikke er for varm. Jenta mi våkner ofte hvis hun er klam eller for varm.

Skrevet

Takk for alle svar!

Håper at det snur seg etterhvert, utrolig slitsomt for meg som er så glad i å være ute dette her.

Har forskjellig bæretøy som jeg bruker en del innendørs (moby wrap og mei tai) og dette liker han veldig godt.

Begynner nok å bruke det mer utendørs nå som været er så fint.

Men blir fort tungt å bære babyen på lange turer da. Så vi må jo få til det med trilling...

Er usikker på hvorfor han egentlig gråter. Om det er fordi han ikke liker å være ute eller om det er selve trillinga.

Det er i hvertfall ikke det å ligge i vogna, han sover nemlig i vognbagen til daglig, har gjort det siden han ble født. Så han er nok ikke utrygg der. Kosedyr har vi nedi og...

Tror dere det er mulig for en baby å bli svimmel/kvalm av bevegelsene i vogna? Som bilsyke, ubehag ved å ikke kunne følge med i svingene...

Prøver igjen i dag, gir meg ikke. Skal være ekstra obs på bekledning i dag når det er såpass varmt ute (bor i Oslo).

Har også tenkt på det med smokk, kanskje det er en ide. Har ikke villet gi smokk ennå men må vel kanskje til pers etterhvert...

Når begynte dere med smokk?

;)))

Skrevet

De blir ikke "bilsyke" når de er så små for balanseorganet er ikke ferdig utviklet enda.

Vi begynte med smokk når han var ca 6 -8 uker gammel. Viktig at ammingen er vel etablert så det ikke blir sugeforvirring.

Fint du ikke gir deg, det er så godt å være ute og trille - og han vil nok trives etter hvert.

Skrevet

Nei det er ikke godt å si altså! Spesielt siden han sover godt i vognen ellers så er det rart at han ikke gjør det på tur. Du får prøve å se igjen, kanskje det går over (lov å håpe)? =)

Jeg må bare si at jeg syns det hørtes litt rart ut at det blir tungt å bære han på lange turer, kanskje du ikke strammer godt nok? Her bærer vi jenten vår på 9/10 kg på fjellturer, da på rygg med formsydd sele eller vevd sjal. Og det går helt fint, kjenner henne nesten ikke =).

Når hun var mindre brukte vi nesten ikke vognen (da bar jeg på magen), så jeg bar henne så og si alltid på tur, gikk gjerne et par timer. Men selvfølgelig om været er så dårlig at det ikke går an å bruke paraply (regner og blåser), er det vanskelig å bære. Også kan det jo hende du har lyst til å bruke vogn på tur også da, er jo koselig å trille også =)

Får håpe det løser seg for dere! Plutselig skal du se at det er forandret igjen =).

Skrevet

hadde tenkt til å foreslå smokk når jeg leste innlegget ditt!!

kan jo være hun føler seg litt "forlatt" i vogna og vil ha litt kos! :)

snuppa her hadde så stort suttebehov, at jeg kjøpte smokk når vi var på sykehuset faktisk.

den roer hun seg med (får det bare når hun skal sove/hvile og i vogna) har ikke angret på det!

lkke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...